Logo Polskiego Radia
Jedynka
Jarosław Krawędkowski 15.01.2015

Jedna trzecia Polaków nie ufa firmom ubezpieczeniowym

62 proc. Polaków ufa firmom ubezpieczeniowym - wynika z badań firmy doradczej EY. Większym zaufaniem dążymy np. producentów samochodów, banki, a nawet sklepy internetowe i supermarkety.
Jak pokazują badania, 56 proc. klientów w Polsce chciałoby, żeby firmy ubezpieczeniowe kontaktowały się z nimi przynajmniej raz na 6 miesięcy.Jak pokazują badania, 56 proc. klientów w Polsce chciałoby, żeby firmy ubezpieczeniowe kontaktowały się z nimi przynajmniej raz na 6 miesięcy.Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Dlaczego Polacy nie ufają ubezpieczycielom i dlaczego to się nie opłaca firmom ubezpieczeniowym, tłumaczy w radiowej Jedynce Wojciech Marczyszyn, menedżer w Grupie Rynków Finansowych EY./Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia./.
Czytaj także

Zaufanie do poszczególnych branż rośnie i maleje zależnie od wydarzeń, które dzieją się wokół nich - mówi Piotr Popowski, partner w Grupie Rynków Finansowych EY.

Brak zaufania to strata klientów

Brak zaufania powoduje mniejszą lojalność wobec firm ubezpieczeniowych. A to z kolei każde nam szukać ofert u konkurencji. – Najważniejsze kryterium jest jedno – cena, mówi Wojciech Marczyszyn, menedżer w Grupie Rynków Finansowych, EY.

Przed firmami ubezpieczeniowymi lekcje do odrobienia

To może się zmienić, jednak firmy ubezpieczeniowe muszą odrobić lekcję. Klienci oczekują bowiem częstszej i bardziej spersonalizowanej komunikacji. –Konsumenci mają także preferowane formy kontaktu  - wyjaśnia Maja Mandela, Dyrektor w Grupie Rynków Finansowych EY.

Czego Polacy chcą od ubezpieczycieli

Jak pokazują badania, 56 proc. klientów w Polsce chciałoby, żeby firmy ubezpieczeniowe kontaktowały się z nimi przynajmniej raz na 6 miesięcy.   67 proc.  chciałoby częściej niż raz w roku dostawać informacje o promocjach i ofertach specjalnych ubezpieczeń na życie.

Błażej Prośniewski