Logo Polskiego Radia
IAR
Tomasz Kamiński 16.11.2010

Banki łowią nas na pakiety medyczne

Tanie pakiety medyczne w największych sieciach dla posiadaczy kont w bankach stały się skutecznym haczykiem na klientów.

Są one tańsze o 10-15 zł od tych oferowanych przez firmy medyczne. "Dziennik Gazeta Prawna" informuje, zysk banków jest mały, ale dzięki temu udaje się im podebrać indywidualnych klientów konkurencji.

Gazeta tłumaczy, że banki kupując na przykład kilka tysięcy takich produktów, negocjują niższe ceny. Działa to zresztą podobnie jak w przypadku zakładów pracy, które podpisując umowy na usługi medyczne, dostają duże rabaty. Banki na pakietach medycznych nie zarabiają dużo, bo jako pośrednicy dostają kilkuprocentowa marżę.

"Dziennik Gazeta Prawna" zauważa, że nie zyski mają w tym przypadku największe znaczenie, ale klient, który dzięki pakietom medycznym zwiąże sie na dłużej z bankiem.

Gazeta informuje, że każdy Polak z własnej kieszeni na prywatne leczenie wydaje 900 złotych rocznie.

tk