IAR
Anna Borys
05.04.2011
Promocje znikną z aptek
Wejście w życie ustawy refundacyjnej skłoni przedsiębiorców do zmian w dystrybucji leków - uważają eksperci firmy doradczej Deloitte.
Glow Images/East News
Posłuchaj
-
Deloitte o dystrybucji leków
-
Deloitte o lekach
Czytaj także
Jak tłumaczą - w ten sposób będzie możliwa większa swoboda w kształtowaniu cen tych produktów. Ustawa refundacyjna wprowadzi między innymi usztywnienie marż i cen leków refundowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia, co ma ograniczyć wysokość dopłat do leków.
Michał Kłos z Deloitte wskazuje, że wprowadzenie ustawy spowoduje między innymi zlikwidowanie promocji stosowanych przez apteki.
Wprowadzenie regulacji skłoni koncerny farmaceutyczne do skracania drogi dystrybucji leków, co pomoże ograniczyć usztywnienie cen - dodaje Michał Kłos.
Eksperci Deloitte uważają, że jeśli prace nad ustawą będą przebiegały w dotychczasowym tempie, firmy farmaceutyczne muszą do połowy sierpnia podjąć decyzje dotyczące strategii cenowej i sposobu dystrybucji.
IAR/ab