Logo Polskiego Radia
Czwórka
Magda Zaliwska 15.10.2010

"Biblia dziennikarstwa" nie tylko dla dziennikarzy

– W "Biblii dziennikarstwa" można znaleźć przekrój wszystkiego, z czym można się zetknąć pracując w mediach – mówi Andrzej Skworz, pod którego redakcją powstała książka.
Fragment okładki książki Biblia dziennikarstwaFragment okładki książki "Biblia dziennikarstwa"(źr. mat. promocyjne)

Niedawno do księgarń trafiła "Biblia dziennikarstwa". To wydany pod redakcją Andrzeja Skworza i Andrzeja Nieziołka zbiór tekstów autorstwa wybitnych polskich dziennikarzy. O książce i jej uniwersalnym charakterze w "Stacji Kultura" mówili Andrzej Skworz oraz dziennikarz Adam Wajrak.

Goście Kuby Kukli przyznali, że "Biblia dziennikarstwa" powstała w odpowiedzi na dotkliwy brak na rynku wydawniczym podręcznika, który w profesjonalny sposób prezentowałby tajniki warsztatu dziennikarskiego. W książce znajduje się 65 tekstów poświęconych trzem istotnym kwestiom: pozyskiwaniu informacji, "pracy dziennikarza przy biurku" (m.in. pisaniu recenzji, wywiadów, felietonów) i opracowywaniu materiałów w redakcji. – To wyjątkowy podręcznik, bo traktuje wyłącznie o praktyce – podkreśla Andrzej Skworz.

W gronie autorów publikacji znalazł się Adam Wajrak, zajmujący się na co dzień tematyką przyrodniczą. Na antenie Czwórki przyznał, że był bardzo zaskoczony propozycją współpracy przy redagowaniu "Biblii dziennikarstwa". Co chciał osiągnąć przez swój wkład? – Postanowiłem wykorzystać tę szanse, by pokazać czytelnikom, że dziennikarstwo nie musi być opisywaniem polityki, ale może też zajmować się innymi dziedzinami życia – tłumaczy.

Goście Kuby Kukli zgodnie przyznają, że – z uwagi na szeroką tematykę poruszaną w książce – "Biblia dziennikarstwa" nie jest wyłącznie podręcznikiem dla ludzi z branży. – Dziennikarz może się obudzić w każdym z nas i nie wiadomo kiedy – podkreśla Adam Wajrak.

ap/ŁSz