Czwórka
Joanna Łopat
13.09.2013
"Etyka w modzie" jest modna
"Etyka w modzie” to kompletny przewodnik po kontrowersyjnym temacie etycznych postaw w modzie. W Polsce to jedyna tak obszerna publikacja na ten temat.
Okładka książki Magdaleny Płonki "Etyka w modzie".materiały prasowe
Posłuchaj
-
Magdalena Płonka mówi o etyce w modzie (Konturówka/ Czwórka).
Czytaj także
Magdalena Płonka przez kilka lat zbierała informacje pilnie strzeżone przez firmy odzieżowe.
- To była mrówcza, bardzo ciężka praca. Dane są podstawą. Bardzo rzetelne raporty organizacji pozarządowych pozwalają na wyciagnięcie wniosków, które następnie ubierałam w słowa - mówi autorka książki.
Łamanie praw człowieka w firmach odzieżowych to temat od dawna dyskutowany. Ale są jeszcze inne grzechy producentów ubrań…
- Połączenie chęci zysku z poszanowaniem praw człowieka, zwierząt i ochrona środowiska – to problemy przed którymi stoi każda firma, która chce zachować etyczną postawę przy produkcji swoich wyrobów - wyjaśnia Magdalena Płonka.
Do tej pory agresywne kampanie reklamowe polegały na świetnej wizualizacji. Teraz to się może zmienić. To, co Eko jest się modne, a Eko ubrania stają się pożądanym produktem.
- Ubrania etyczne można kupić także w popularnych "sieciówkach". Wystarczy czytać metki. Pytać sprzedawców. Oni wskażą nam produkty wykonane w etyczny sposób - radzi gość audycji "Konturówka".
jl