Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Martin Ruszkiewicz 26.09.2019

Koniec z nieekologicznymi reklamami. Odpowiedź szwedzkiej gazety na kryzys klimatyczny

Szwedzka gazeta ogłosiła, że ​​zaprzestaje przyjmowania reklam promujących towary i usługi oparte na paliwach kopalnych - podaje "The Guardian".

Chodzi o Dagens ETC, która rozpoczęła działalność w 2014 r. Jego redaktor naczelny, Andreas Gustavsson, powiedział, że decyzję podjęli wspólnie właściciel, zarząd, dział marketingu i dziennikarze. Jak mówił, była ona "kluczowa dla wiarygodności gazety". Wezwał też inne media do rozważenia pójścia w ich ślady.

reklamówka jednorazowa F 1200.jpg
Ekologia przede wszystkim. Ujednolicenie stawek za torebki z tworzyw sztucznych

- Mam świadomość, że branża medialna jest wyjątkowo trudna i że ta decyzja zaszkodzi naszym finansom. Kryzys klimatyczny dotyka jednak każdego z nas - podkreślił Gustavsson. - Jestem jednak przekonany, że w dłuższej perspektywie będzie to mądry ruch - dodał.

Dziennik "ETC" wydawany w Sztokholmie sprzedaje się w ok. 10 tys. egzemplarzy. Online czyta go w tygodniu ok. 200 tys. osób. Gazeta czerpie zyski ze sprzedaży, reklam i wsparcia rządu oferowanego wydawcom gazet w całej Szwecji.

mr, "The Guardian"