Logo Polskiego Radia
IAR
Rafał Kowalczyk 23.08.2010

Po podwyżce podatku VAT zdrożeją piwo i papierosy?

Podwyżka podatku VAT uderzy w producentów tanich marek piwa, słodyczy i papierosów.
Po podwyżce podatku VAT zdrożeją piwo i papierosy?fot. East News

Ci głowią się, czy przerzucić podwyżkę na klientów - pisze "Puls Biznesu".

Gazeta podkreśla, że podwyżka nabardziej odbije się na dużych korporacjach, które mają marki ekonomiczne. Tu bowiem klienci są najbardziej wrażliwi na cenę i po podwyżce sięgną po coś tańszego. Problemem staną się też sugerowane ceny detaliczne 0,99 zł, 1,99 zł czy 2,49 zł.

Podwyżka VAT o 1 pkt proc. sprawi, że "magiczne" progi zostana pokonane. "Puls Biznesu" próbował ustalić, jak zareagują producenci na wyższą stawkę podatku. Okazuje się, że niektórzy zamierzają wziąć wyższy podatek na siebie, na przykład producenci słodyczy. Inni jednak będą zmuszeni przerzucić podwyżkę na klienta. Więcej na ten temat w "Pulsie Biznesu".

rk,Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)