Logo Polskiego Radia
IAR
Tomasz Owsiński 09.02.2011

Rośnie słuchalność anten Polskiego Radia!

Według wyników badań Radio Track słuchalność Programu Trzeciego wynosi 8, 25 procent i jest najwyższa w historii badań.
Siedziba Polskiego Radia w WarszawieSiedziba Polskiego Radia w WarszawieDaniel Koć/ Wikipedia, lic. CC

Wzrosła również słuchalność Programu Czwartego do 0,3 procent. Jest to najlepszy wynik od 3 lat. W porównaniu do roku ubiegłego wzrost zanotowała również Jedynka, która w ostatnim badaniu osiągnęła wynik 13,1 procent.

Z wyników tych bardzo zadowolony jest prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński. - Bardzo dziękujemy naszym słuchaczom - powiedział Jarosław Hasiński. Prezes Polskiego Radia zwrócił uwagę na Czwórkę, "która ledwo co wyruszyła na wizję, a już poprawiła swój wynik o sto procent".

W porównaniu do roku ubiegłego wzrost zanotowała również Jedynka, która w ostatnim badaniu osiągnęła wynik 13,1 procent. Widać już wyraźnie, że trwająca kilka lat tendencja spadkowa została zatrzymana.

"Polskie Radio jest w natarciu"

W porównaniu do podobnego, trzymiesięcznego badania z ubiegłego roku wzrosła słuchalność wszystkich stacji Polskiego Radia. Od listopada 2009 do stycznia 2010 roku zanotowano słuchalność w wysokości 20,7 procent, a za ostatnie trzy miesiące - 22, 4 procent. Na pierwszym miejscu cały czas utrzymuje się Radio RMF FM (25, 46 %), następnie Radio ZET (16, 13%), a tuż za nim Jedynka i Trójka. - Generalnie Polskie Radio jest w natarciu - ocenia prezes Hasiński.

Badanie Radio Track jest standardem badań słuchalności stacji radiowych w Polsce. Badanie jest realizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych, w skład którego wchodzą reprezentanci największych grup radiowych w Polsce - Grupa RMF, EUROZET, Grupa Radiowa Agory i TIME SA. Z wyników badania korzystają niemal wszystkie stacje radiowe oraz brokerzy reklamy radiowej i domy mediowe.

IAR/to