Logo Polskiego Radia
PAP
Katarzyna Karaś 23.05.2011

Filmiki 3D, komiksy i blogi na oficjalnej stronie polskiej prezydencji

Portal polskiej prezydencji www.pl2011.eu ruszy w połowie czerwca. Prezydencja ma już profile na Facebooku i Twitterze.
Filmiki 3D, komiksy i blogi na oficjalnej stronie polskiej prezydencjifot. screen

Na stronie będzie można obejrzeć krótki filmik animowany w wersji 3D o polskiej prezydencji. W przygotowaniu jest także komiks popularyzujący ideę różnorodności kulturalnej w Europie.

Dyrektor departamentu koordynacji przewodnictwa Polski w Radzie UE w MSZ Joanna Skoczek nie wykluczyła, że na stronie będzie można poczytać blogi prowadzone przez ministrów, czy rzeczników prezydencji. W tej chwili nie jest to jednak jeszcze pewne.

Serwis dostępny będzie w czterech językach: polskim, angielskim, francuskim i niemieckim. Będzie skierowany zarówno do zwykłych czytelników, jak i do polityków, urzędników przyjeżdżających do Polski na różne spotkania.

Na stronie www.pl2011.eu będzie można dowiedzieć się, jaki jest kalendarz spotkań politycznych, agenda posiedzeń, a także, jakie wydarzenia kulturalne odbywają się w konkretnych miastach.

MSZ przygotowuje dwie kilkudziesięciostronicowe publikacje w języku angielskim dla zagranicznych gości. Treść tych materiałów ma być także dostępna na stronie.

Pierwsza z nich zatytułowana "About Polska" ma być formą przewodnika, w którym o ciekawych miejscach w Polsce, wartych zobaczenia, opowiadają m.in. kompozytor Leszek Możdżer, czy podróżnik Marek Kamiński.

Druga publikacja pt. "Cuisine PL" będzie promowała polskie produkty lokalne takie jak: sery, miody, zioła, gęsinę. Na ich podstawie 16 kucharzy z całego kraju, w tym także obcokrajowcy, przyrządzi polskie dania. Przepisy zostaną udostępnione.

Od ponad dwóch lat działa już strona przygotowań do polskiej prezydencji - www.prezydencjaue.gov.pl. Po uruchomieniu oficjalnego serwisu, część danych z tej strony trafi na nową stronę. W opinii Skoczek, strona ta okazała się dużym sukcesem; średnio w miesiącu odwiedza ją blisko 200 tys. osób.

Polskie przewodnictwo promowane jest już na Facebooku, Twitterze, YouTube i Goldenline. W przygotowaniu jest też profil na Naszej-Klasie.

PAP,kk