Logo Polskiego Radia
IAR
Sylwia Mróz 25.05.2011

Juniorzy sami kupują sobie prezenty... w sieci

Niemal co dziesiąty klient sklepów internetowych jest niepełnoletni.
Juniorzy sami kupują sobie prezenty... w sieci(fot. sxc.hu)

"Puls Biznesu" pisze o sprawie, powołując się na raport serwisu Ceneo.pl - jednej z najpopularniejszych porównywarek cen w polskich sklepach on-line. Czas komunii i wypadający za tydzień Dzień Dziecka to okres zwiększonych zakupów wśród rodziców.

Coraz częściej jednak dzieci same sprawiają sobie prezenty, korzystając z kont osobistych skierowanych do osób poniżej 18. roku życia - czytamy w gazecie. Z raportu Ceneo.pl wynika, że 12 procent użytkowników tego serwisu nie ma 18 lat. To odsetek zbliżony do liczby klientów powyżej 45. roku życia.

"Puls Biznesu" pisze, że nastolatki w sieci najchętniej kupują gry, ubrania i telefony komórkowe. Trzy czwarte z nich, kupując w sieci, nie wydaje na zakupy jednorazowo więcej niż 200 złotych. Połowa nastolatków deklaruje, że w internecie kupuje "kilka razy w roku". Co czwarty nie kupuje tam wcale. Gazeta dodaje, że coraz więcej banków oferuje konta dla młodzieży. Zwykle warunkiem jest zgoda rodziców.

IAR, sm