Logo Polskiego Radia
IAR
Martin Ruszkiewicz 08.03.2012

PKP: kontrole sieci kolejowej są niepotrzebne

Mirosław Siemieniec z PKP Polskich Linii Kolejowych powiedział IAR, że zgodnie z procedurami, wszelkie urządzenia są systematycznie sprawdzane i specjalna kontrola jest w tym wypadku niepotrzebna.
PKP: kontrole sieci kolejowej są niepotrzebnePAP/Andrzej Grygiel
Posłuchaj
  • Mirosław Siemieniec z PKP Polskich Linii Kolejowych powiedział, że wszelkie urządzenia są systematycznie sprawdzane
  • Mirosław Siemieniec o kontroli sieci kolejowych
Czytaj także

Mirosław Siemieniec jest jednak przekonany, że po sobotniej katastrofie w Szczekocinach osoby odpowiedzialne za sprawdzanie urządzeń kolejowych zwrócą szczególną uwagę na ich sprawność.

- Kolej, tak jak wszystkie środki transportu, opiera się na procedurach, które obowiązują ludzi i na procedurach, które obowiązują pracę urządzeń, więc te urządzenia muszą mieć odpowiednie metryczki, musi być harmonogram ich sprawdzania, one mają dopuszczenie do pracy na określony termin. Po tym terminie są ponownie badane. Przestrzeganie tych procedur jest podstawą bezpieczeństwa pracy kolei - zaznaczył Siemieniec.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

Rzecznik Polskich Linii Kolejowych dodał także, że zakończyły się prace związane z odbudową drugiego uszkodzonego toru i sieci trakcyjnej na szlaku Starzyny - Sprowa. W środę w nocy, po ostatecznych badaniach, stwierdzono, że tor można przywrócić do ruchu. Obowiązuje tam prędkość 120 kilometrów na godzinę. Pierwszy skład pojechał tamtędy po godzinie szóstej, był to pociąg relacji Kraków-Warszawa.

Przywrócenie ruchu dwutorowego zlikwidowało wydłużenie czasu przejazdu pociągów między Warszawą i Krakowem, a także Warszawą i Zakopanem.

mr