Logo Polskiego Radia
Dwójka
Piotr Grabka 29.11.2018

Kurator "Opery dla głuchych": to mniejszość kulturowa, nie niepełnosprawność

- Mają zupełnie inny system wartości, zupełnie inny sposób postrzegania świata i zupełnie inny sposób opowiadania historii. Staramy się podkreślić to w tym spektaklu - mówił w Dwójce Michał Mendyk.
Posłuchaj
  • "Opera dla głuchych". Opowieść o próbie porozumienia (Kwadrans bez muzyki/Dwójka)
Czytaj także

Opera bez śpiewu, opera na migi, opera z niesłyszącymi i słyszącymi aktorami. Opera, która łączy światy: dźwięku i ciszy. Mocny dźwięk jest po to, by głusi mogli poczuć wibracje, mocny przekaz – po to, żeby słyszący mogli zrozumieć treść opery. Tak w skrócie wygląda "Opera dla głuchych" prezentowana na deskach warszawskiego Teatru Studio.

- W spektaklu pada takie zdanie, że język migowy jest tak inny od języka polskiego, jak język chiński. Mam wrażenie, że to za mało powiedziane. To znaczy język migowy jest naprawdę inny - podkreślał Wojtek Zrałek-Kossakowski, reżyser "Opery dla głuchych".

Z nagrania audycji dowiadujemy się, jakim wyzwaniem była realizacja tego przedsięwzięcia i jakie refleksje z niego płyną.

***

Tytuł audycji: Kwadrans bez muzyki

Przygotowała: Beata Kwiatkowska

Data emisji: 29.11.2018

Godzina emisji: 15.00

pg/mko