Logo Polskiego Radia
CMS
Sylwia Mróz 30.09.2010

Rewolucja technologiczna Polskiego Radia

Polskie Radio rozpoczyna internetową ofensywę.
Rewolucja technologiczna Polskiego Radia(fot. polskieradio.pl)

Rusza serwis http://moje.polskieradio.pl/, w którym będzie dostępnych 40 nowych radiowych kanałów internetowych. Nowy serwis na niespotykaną dotąd skalę będzie wykorzystywał 85-letni dorobek publicznego nadawcy, w tym bogate archiwum radiowe. To pierwszy tak poważny projekt internetowy w historii polskich mediów tradycyjnych.

Prezentując projekt prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński podkreślił, że Polskie Radio przygotowuje się do rewolucji technologicznej, która za kilka lat zmieni polską radiofonię. Chodzi o rozwój sieci WiFi, dzięki której dostępność kanałów internetowych będzie powszechna. Do tego czasu Polskie Radio chce być gotowe z internetowym materiałem, który będzie można zaproponować słuchaczom.

Nowe projekty

Wśród pierwszych kanałów internetowych będzie można posłuchać na przykład rozmów Marka Niedźwiedzkiego, czy Magdy Jethon. Osobny kanał stworzono specjalnie dla "Koncertów w Trójce", "Open'er Festivalu", "Lata z Radiem", "Minimaxu", programu "Tym żył świat" oraz "Przebojów PRL". Pełną listę kanałów można znaleźć na stronie serwisu: http://moje.polskieradio.pl/.

Kolejnych 40 kanałów powstanie w ciągu najbliższych miesięcy. Wśród nich tak oryginalne projekty jak emitujący odgłosy natury - na przykład szum morza, czy odgłosy lasu. W najbliższym czasie powstanie także serwis poświęcony Fryderykowi Chopinowi.

Nadal w internecie można będzie słuchać kanałów naziemnych - Jedynki, Dwójki, Trójki, Czwórki i Radia dla Zagranicy.

Potencjał IAR

Nowa platforma internetowa będzie w większym stopniu wykorzystywać potencjał Informacyjnej Agencji Radiowej. Jak zapewnił prezes Jarosław Hasiński, nowe kanały nadawane w internecie będą w stanie publikować znacznie więcej informacji niż klasyczne serwisy informacyjne. Kanały internetowe będą między innymi korzystać z wejść na żywo reporterów Informacyjnej Agencji Radiowej. W przyszłości zaś w internecie powstanie 24-godzinny program informacyjny.

Od kilku dni działa także internetowy sklep Polskiego Radia. Pod adresem: http://sklep.polskieradio.pl/ można nabyć wydawnictwa muzyczne na płytach oraz w formie mp3, a także gadżety Polskiego Radia.

Po wakacjach wystartował też odświeżony portal Polskiego Radia www.polskieradio.pl Projekt ten, skupiony głównie na części informacyjnej, w ciągu kilku miesięcy powinien zwiększyć liczbę unikalnych użytkowników do około miliona i kilku milionów odsłon dziennie.

sm