Czwórka
Ula Kaczyńska
21.03.2014
Rzeczywistość rozszerzona - spójrz na świat pod innym kątem
Rzeczywistość rozszerzona łączy dwa światy - rzeczywisty z wygenerowanym komputerowo. Technologia stale się rozwija, a koncerty, które specjalizują się w tej dziedzinie, co i rusz prezentują nam mniej lub bardziej rewolucyjne nowości.
Glow Images/East News
Posłuchaj
-
Redaktor naczelny magazynu "T3", Marcin Kubicki, komentuje nowości ze świata technologii (Czwórka/Czwarty wymiar)
Czytaj także
Do tej pory rzeczywistość rozszerzoną mogliśmy spotkać w aplikacjach smartfonowych. Jednak zgodnie z najnowszym trendem coraz więcej firm chce stosować ją w okularach.
- Do tego grona należy koncern Sony, który intensywnie pracuje nad Project Morpheus, czyli okularami do wirtualnej rzeczywistości działającymi z konsolą PlayStation 4 - mówi Marcin Kubicki. - Ma być to zakładany na głowę zestaw z 5-calowym ekranikiem LCD posiadającym wbudowane czujniki, które pozwolą mu komunikować się z konsolą. Okulary wykorzystają autorską technologię dźwięku przestrzennego od Sony, co pozwoli m. in. zidentyfikować odgłosy dobiegające nie tylko z przodu, z tyłu, z lewej i z prawej, lecz także z dołu i z góry. Data premiery urządzenia nie jest jeszcze znana.
W mijającym tygodniu poznaliśmy także szczegóły dotyczące drugiej odsłony Oculus Rift. W Development Kit 2 zwiększono m. in. rozdzielczość wyświetlanego obrazu oraz rozszerzono pole widzenia z 90 stopni na 100 stopni. Producent zapewnia również że zoptymalizowano wyświetlanie obrazu, by użytkownik jeszcze lepiej mógł zagłębić się w świat gry. Oculus Rift 2 można już zamawiać w przedsprzedaży.
Pytanie tylko czy warto? Posłuchaj co na ten temat sądzi ekspert "Czwartego wymiaru".
(kul)