Logo Polskiego Radia
Czwórka
Ula Kaczyńska 16.06.2013

Czytanie w myślach pomoże w reklamie

Być może już wkrótce nadmiar informacji nie będzie problemem użytkownika internetu. Dzięki specjalnej przystawce będziemy oglądać to, co lubimy.
Czytanie w myślach pomoże w reklamieGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Dr Paweł Boguszewski wyjaśnia jak można wykorzystać jeden z najnowszych amerykańskich wynalazków (Czwarty Wymiar/Czwórka)
Czytaj także

Naukowcy z Uniwersytetu w Medford, w stanie Massachusetts wpadli na genialne rozwiązanie, jak zaradzić natłokowi niepotrzebnych informacji. Zaprojektowali specjalną przystawkę, którą umieszcza się na czole i podłącza do komputera, co z kolei ma pozwolić podsuwać nam tylko istotne informacje. Podczas testów komputer sprawdzał zmiany u 14 badanych ochotników.

- Maszyna opracowywana przez amerykańskich naukowców ma czytać w myślach - mówi dr Paweł Boguszewski z Instytutu Biologii Doświadczalnej PAN. - Dziś jedynie bada utlenowanie krwi poprzez kości czaszki i skórę. Ona nie widzi myśli, widzi jedynie intensywność pracy mózgu wyrażoną tym, jak dużo ma utlenowanej hemoglobiny. Daje to informacje, jak reagujemy na dany bodziec. W ten sposób badano statystyki stron internetowych - wyjaśnia ekspert.

Specjaliści oceniają, że jest to ciekawe rozwiązanie dla osób zajmujących się marketingiem i reklamą.

Posłuchaj audycji "Czwarty Wymiar". Sprawdź wynalazki, które zaprezentowano na XVII Pikniku Naukowym Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik.

(pj)