Logo Polskiego Radia
Czwórka
Karina Duczyńska 05.02.2012

To nie kucharz króluje w restauracji

Jak się okazuje, w restauracjach najwięcej do powiedzenia ma nie kucharz, a menadżer, który dba o to, by goście byli zadowoleni. Jakość potraw to sprawa drugorzędna?
To nie kucharz króluje w restauracjifot. sxc.hu/cc

Jaką kuchnię preferują słuchacze Czwórki? Włoską, francuską, indyjską? Zdania są podzielone. Swoich zwolenników ma także oczywiście kuchnia polska. Schabowy z zasmażaną kapustą wiedzie prym. Może na żołądek nie wpływa to wybitnie dobrze, ale każdy ma przecież prawo do chwili słabości.

Jedzenie, jedzeniem, ale wcześniej ktoś musi to przygotować. Jakie zwyczaje panują przy stolikach w restauracji - o tym słuchacze Czwórki doskonale wiedzą. A kto odpowiada za porządek w kuchni?

- Menedżer. To on dba o to, aby goście byli zadowoleni - mówi w audycji "Pod Lupą" Katarzyna Węsierska, reporterka Czwórki.

Tajniki funkcjonowania restauracji zdradza Czwórce, Radosław Siewnicki, menadżer warszawskiej restauracji na ul. Zielnej. - Pilnuję, aby pracownicy przestrzegali standardów obsługi. Muszą znać kartę win, kartę dań. Cały czas wprowadzamy jakieś nowości, więc karta dań dosyć często się zmienia - opowiada Siewnicki.

Goście największą styczność mają z kelnerem i barmanem, dlatego muszą oni mieć stalowe nerwy, znosić bez zmrużenia oka zachcianki klientów. A barman? Dobry barman, musi umieć słuchać i jak wytrawny psycholog powinien czasami powiedzieć do gościa, że "może już wystarczy..."

Więcej na temat prowadzenia restauracji dowiesz się słuchając audycji "Pod Lupą".

MF