Logo Polskiego Radia
Czwórka
Karina Duczyńska 20.06.2018

Opóźniony lot, zgubiony bagaż - turysto, czy znasz swoje prawa?

Odwołane loty, opóźnienia pociągów i autokarów, dezinformacja, czekanie w samolocie, który ostatecznie nie odlatuje - to codzienność podróżnych. Co robić w takiej sytuacji?

Czytaj także
hamak plaża wakacje relaks 1200.jpg
Jak się oderwać? Ekspertki o sztuce odpoczynku

32 godziny - tyle, a nawet i dłużej, może trwać podróż samolotem z Austrii do Polski. Oficjalne powody zamieszania? Złe warunki atmosferyczne. Trudno w to uwierzyć pod koniec upalnej i suchej wiosny. Jakie prawa przysługują pasażerowi po tak niefortunnej, przedłużającej się w nieskończoność podróży? - Przede wszystkim linie lotnicze powinny poinformować pasażera, że lot będzie opóźniony lub odwołany. Pierwsza taka wiadomość powinna pojawić się do 30 minut od czasu planowanego wylotu - wyjaśnia Maciej Sypniewski z Fly4free.pl.

Jeśli opóźnienie się zwiększy do 45 minut mamy prawo ubiegać się o "prawo do opieki". - W przypadku lotów do 1500 km po 2 godzinach przysługują nam posiłki i napoje. Po 5 godzinach oczekiwania mamy prawo w ogóle zrezygnować z podróży i zażądać pełnego zwrotu kosztów - dodaje Joanna Sołtan z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Czytaj także
tatry 1200.jpg
Jak promować Polskę za granicą? Poprzez sztukę, turystykę i sport!

Jak walczyć o odszkodowania za stracony czas? Co Polacy wiedzą o odszkodowaniach za odwołane i opóźnione loty? Czy i w jaki sposób powinniśmy być przygotowani na taki "nieoczekiwany zwrot akcji" podczas podróży? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał przygotował: Justyna Tylczyńska

Goście: Maciej Sypniewski (Fly4free.pl), Joanna Sołtan (Europejskie Centrum Konsumenckie)

Data emisji: 20.06.2018

Godzina emisji: 15.10

kul/kd