Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Michał Mendyk 20.04.2011

Dwa nowe kawałki Radiohead tryumfowały w ramach Dnia sklepów płytowych

16 kwietnia sprzedaż singli była dwukrotnie wyższa od zeszłorocznej; kupiono też o 20% więcej albumów. To wielki sukces niezależnych sklepów płytowych, ale też gwiazd alternatywnego rocka.
Dwa nowe kawałki Radiohead tryumfowały w ramach Dnia sklepów płytowychhttp://www.myspace.com/radiohead

W ochodach Dnia sklepów płytowych udzial wzięło około 180 punktów w całej Europie. Z tej okazji na rynek trafiło ponad 200 specjalnych wydawnictw. Znalazły się wśród nich dwa nowe single Radiohead "Supercollider" i "The Butcher". Obu utworów - niestety w bardzo niskiej jakości - można już posłuchać w sieci.

W dziedzinie singli Radiohead zdystansowane zostało tylko przez wznowienie "Keep Yourself Alive" Queen. Wśród albumów największą popularnością cieszyły się natomiast winylowe edycje "Medium Rare" Foo Fighters (ekskluzywny zbiór coverów) oraz "The Fall" Gorillaz (oryginalnie dostępny tylko w internecie).

Dzień sklepów płytowych przekształca się powoli z ciekawej oddolnej inicjatywy w jedno z najważniejszych wydarzeń muzycznych na Wyspach.