Logo Polskiego Radia
Jedynka
Elżbieta Szczerbak 14.06.2013

Nauka i biznes -jak zmniejszyć dystans

Wciąż współpraca pomiędzy nauką i biznesem pozostawia wiele do życzenia, bo nasza gospodarka za mało korzysta z potencjału naukowców.

Jutro na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się 17-sty Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik. Jego celem jest upowszechnianie wiedzy z różnych dyscyplin naukowych poprzez ciekawe eksperymenty oraz najnowsze dokonania uczonych, które często wykorzystuje też biznes.
Nadal jednak ta współpraca pozostawia wiele do życzenia, bo nasza gospodarka za mało korzysta z potencjału naukowców - mówi profesor Jan Szmidt rektor Politechniki Warszawskiej.

-Nic ją do tego nie zmusza, ani prawo, ani rynek. Ciągle jeszcze tania siła robocza, dostęp do stosunkowo taniej energii elektrycznej i surowców powoduje, że nasze produkty są wciąż konkurencyjne, ale nie dlatego, że są innowacyjne, tylko dlatego, że są tanie. Natomiast to się kończy. Bardzo wiele firm, bardzo wielu przedsiębiorców już wie, że jesteśmy praktycznie pod sufitem. Ten sufit tuż nad nami i w związku z tym, nasze produkty jeżeli mają być konkurencyjne na rynkach europejskich, światowych, muszą być nowoczesne, muszą zawierać tę wartość dodaną. To mogą dać tylko inżynierowie, naukowcy.

Więcej na ten temat na antenie radiowej Jedynki po godzinie 16.30.

Projekt powstaje we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej:

''