Nowe Technologie

Mobilność wygrywa z powodu liczby dostępnych aplikacji

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2012 00:00
Z raportu „Mobilny konsument w świecie mobilnego Internetu”, przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) - wynika, że co drugi (47%) użytkownik smartfona lub tabletu za ich ogromną zaletę uważa możliwość pobierania za ich pomocą dodatkowych programów.
Mobilność wygrywa z powodu liczby dostępnych aplikacji
Foto: Glow Images/East News

 

W czołówce najpopularniejszych aplikacji znalazły się gry (korzysta z nich 42% badanych).

„Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z samonapędzającym się procesem, który kiedyś miał miejsce w przypadku komputerów osobistych. Rosnąca popularność sprzętu sprawia, że jest to perspektywiczny rynek dla producentów software’u. Owocuje to szerszą ofertą programów i aplikacji, co z kolei wpływa na wzrost atrakcyjności sprzętu – i koło się zamyka” - mówi Anna Dąbrowska Research Team Manager w IIBR.

Smartfony sukcesywnie zdobywają coraz większą część „rynkowego tortu”, wypierając jednocześnie tradycyjne telefony komórkowe. Na znaczeniu zyskują także tablety. Niezwykłe tempo tego procesu napędzane jest między innymi przez coraz szerszą i bardziej atrakcyjną ofertą aplikacji. Co dziesiąty użytkownik smartfona lub tabletu (12%) deklaruje wręcz, że jest to najważniejsza cecha takiego sprzętu, bez której produkt byłby zupełnie nieatrakcyjny. Kolejne 35% uważa to za wielką zaletę. Łącznie więc dla niemal połowy użytkowników urządzeń mobilnych (47%) możliwość pobierania aplikacji stanowi dużą przewagę takich urządzeń nad tradycyjnymi telefonami komórkowymi.

 

Kreatywność programistów sprawia, że na rynku można znaleźć oprogramowanie dotyczące praktycznie każdej sfery życia. A co tak naprawdę znajduje się na smartfonach i tabletach Polaków? W czołówce rankingu są  gry (42% użytkowników) oraz widżety prognozujące pogodę (35%). Na dalszych miejscach uplasowały się aplikacje multimedialne (31%), personalizujące urządzenie (29%) albo służące informacji (29%) czy rozrywce (28%). Co dziesiąty użytkownik ma możliwość czytania za ich pomocą książek (11%) lub obsługiwania swoich finansów (10%).

 



autor: Mariola Czapkiewicz

Czytaj także

W 2013 r. kupimy ponad miliard smartfonów i tabletów

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2012 12:34
W ciągu całego 2012 roku liczba sprzedanych smartfonów i tabletów sięgnie 821 milionów, a w roku następnym przekroczy miliard - szacuje firma analityczna Gartner.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Mobilność znakiem rozwoju Polski

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2012 11:55
Niezależna firma doradcza Canalys opublikowała raport* z badania rozwoju infrastruktury mobilnej i jej wpływu na współpracę wideo. Ankieta przeprowadzona została w krajach europejskich, w tym w Polsce, oraz na Bliskim Wschodzie na zlecenie firmy Polycom, globalnego lidera w dziedzinie opartych na otwartym standardzie rozwiązań komunikacji i współpracy zunifikowanej (UC&C).
rozwiń zwiń
Czytaj także

Samsung trendsetterem na rynku nowych technologii

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2012 12:08
Nowe technologie ciągle wkraczają do kolejnych dziedzin życia i wypierają stare, uznawane do niedawna za najlepsze czy wręcz jedyne rozwiązania. Urządzenia Samsung to narzędzia, które wspierają i przyspieszają te zmiany.
rozwiń zwiń