Nowe Technologie

Jak zwiększyć zaufanie do strony www?

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2013 06:00
Internauci z zasady są nieufni wobec nieznanych stron internatowych. Dzięki kilku prostym zmianom administrator strony jest w stanie zwiększyć wiarygodność i wykreować wizerunek budzący zaufanie już od pierwszego kliknięcia.
Jak zwiększyć zaufanie do strony www?
Foto: Glow Images/East News

 

Profesjonalizm i dbałość o detale

Wysoko ceniony przez internautów jest prawdziwy profesjonalizm w tworzeniu stron. Już na pierwszy rzut oka są oni w stanie ocenić, czy strona została starannie przygotowana lub czy stworzona pospiesznie w jedno popołudnie. W cenie jest prosty, świeży wygląd połączony z przemyślaną nawigacją. Nieufność budzą strony o zbyt małej funkcjonalności, o ile charakter witryny nie tłumaczy jej nadmiernej prostoty (np. skromna wizytówka lokalnego zakładu usługowego). Uwaga na literówki i rażące błędy językowe!  Nic tak nie dyskredytuje strony w oczach internautów  jak niedopracowane treści. W najlepszym przypadku uznają oni, że administrator nie dba o szczegóły. W najgorszym – podejrzewać będą niepokojący pośpiech przy tworzeniu strony.

Strona żywa = strona wiarygodna

Ważne, aby nowi odwiedzający wiedzieli, że strona żyje i rozwija się. W widoczny sposób należy podkreślić, że informacje, jakie znajdują się na stronie, są wciąż aktualizowane. Najlepiej dokonać tego poprzez publikację bieżących informacji z datą dodania albo dzięki połączeniu witryny ze stale aktualizowanym kontem Twitter lub firmowym blogiem.

Prędkość witryny

Internauta nie wie , dlaczego witryna ładuje się wolniej niż inne. 47% użytkowników wymaga, aby załadowała się ona w dwie sekundy od pierwszego kliknięcia. Strona niedziałająca w oczekiwany sposób zapala w głowie użytkownika czerwoną lampkę.

Jeśli internauci oczekują szybkości, to właściciel strony musi sam o to zadbać. Dzięki automatycznemu monitorowaniu witryny przez firmę zewnętrzną za każdym razem, gdy strona lub poszczególne aplikacje będą działać zbyt wolno,  administrator otrzyma komunikat o błędzie. Może wówczas szybko zareagować, aby zminimalizować straty – mówi Tomasz Kuźniar, Prezes Zarządu Monit24.pl.

Strona z ludzkim obliczem

Ludzie lubią czuć, że po drugiej stronie monitora znajduje się żywa istota. Większym zaufaniem obdarzają  witryny, na których znajdują się prawdziwe zdjęcia zespołu, najlepiej uzupełnione o krótkie notki o pracownikach. Można pójść o krok dalej i wykorzystać postacie z firmy do kręcenia filmików tłumaczących zalety  lub zastosowanie produktów. Warto pokazać innych, którzy zaufali firmie poprzez portale społecznościowe, rekomendacje i publikowanie Case Studies. Facebook podpięty pod witrynę dopełnia ludzkiego oblicza. Firmowe konto powinno stać się miejscem interakcji i budowania sieci znajomych reagujących na zamieszczane informacje. Poza postami dotyczącymi oferty i branży, dobrze jeśli znajdują się  zdjęcia ze spotkań i informacje o działaniach firmy, które zbliżają i budzą sympatię.

Odpowiednio zaprezentuj się

Ludzie chcą zawsze wiedzieć,  z kim mają do czynienia – co dana firma osiągnęła, do czego dąży i w jaki sposób. Każda strona powinna opowiadać jakąś historię – w najprostszym z przypadków przedstawioną poprzez dobrze przygotowaną stronę „O nas”. Internauci nie ufają stronom, które sprawiają wrażenie, jakby miały coś do ukrycia, np. umożliwiają kontakt jedynie poprzez formularz. Twórca witryny powinien zastanowić się,  jakie informacje chciałby sam uzyskać na miejscu internauty. Podstawą  budowania autentyczności marki jest podanie pełnych danych kontaktowych i wyróżnienie numeru telefonu w widocznym miejscu. Dobrze widziany jest adres e-mail z nazwą domeny oraz zamieszczenie mapki z siedzibą firmy.



autor: Robert Kamiński

Zobacz więcej na temat: Facebook firma twitter
Czytaj także

6 zasad prezentacji firmy na stronie WWW

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2012 00:00
Nieważne czy rzecz tyczy się jednoosobowej firmy konsultingowej, czy wielkiego zakładu produkcji monitorów. Kto nie posiada sprawnie działającej witryny WWW - odpada z rynku, zastępowany przez podmioty lepiej rozumiejące nowe reguły biznesowej gry.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kontroluj swoje strony WWW bez przerwy

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2012 00:00
Internet never sleeps. Kto ma biznes w Internecie musi pamiętać, że jednym z najważniejszych czynników sukcesu jest nieprzerwana dostępność i sprawność zasobów firmy w Internecie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Wadliwe strony www odstraszają klientów!

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2012 00:00
82% użytkowników sieci w Polsce regularnie doświadcza niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. Ponad połowa konsumentów skarży się, że wolno działające strony wywołują w nich negatywne emocje, takie jak stres czy złość. Co ciekawe aż 44% internautów rezygnuje ze skorzystania z usług firmy, której strona funkcjonuje niepoprawnie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Najczęstsze błędy polskich stron firmowych

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2012 00:00
Choć komunikacja za pomocą mediów elektronicznych stanowi w Polsce niemal standard, nadal wiele witryn firmowych zawiera elementarne błędy, które negatywnie wpływają na użyteczność i zaangażowanie użytkowników. Czego unikać, by internauci chętniej wracali na stronę internetową?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jak powstają strony www polskich firm?

Ostatnia aktualizacja: 20.12.2012 10:00
Jeszcze rok temu mówiło się, że blisko 1/3 polskich firm z sektora MŚP nie posiada własnej strony www. Jak jednak pokazują badania przeprowadzone przez Blink.pl, przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w marketing w sieci, udowadniając, że obecność w internecie to skuteczne narzędzie pozyskiwania nowych klientów.
rozwiń zwiń