Nowe Technologie

Wadliwe strony www odstraszają klientów!

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2012 00:00
82% użytkowników sieci w Polsce regularnie doświadcza niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. Ponad połowa konsumentów skarży się, że wolno działające strony wywołują w nich negatywne emocje, takie jak stres czy złość. Co ciekawe aż 44% internautów rezygnuje ze skorzystania z usług firmy, której strona funkcjonuje niepoprawnie.
Wadliwe strony www odstraszają klientów
Foto: Glow Images/East News

 

Wyniki badań opublikowanych dzisiaj przez firmę 1&1 Internet, pokazują, że polscy internauci ciągle doświadczają wielu problemów z korzystaniem ze stron internetowych. Coraz więcej Polaków odczuwa frustrację z powodu serwisów internetowych, które nie działają prawidłowo lub są wyłączane na noc w celu przeprowadzenia działań konserwacyjnych. Jak wynika z badania, 42% respondentów postanowiło unikać firmy w przyszłości z powodu trafienia na źle działającą witrynę. Ponad połowa Polaków podchodzi dziś bardziej krytycznie do błędów w witrynach niż pięć lat temu.

 

Z przeprowadzonego na grupie ponad 1000 konsumentów badania wynika, że tylko niecałe 20% użytkowników sieci w Polsce nie odczuwa niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. Prawie połowa (49%) zauważa znaczne różnice w czasie ładowania poszczególnych stron. Trzy najczęściej wymieniane - przez polskich użytkowników sieci  - wady witryn to:

 


  • Wolne działanie (41%)

  • Linki, które prowadza do nikąd (24%)

  • Brak dostosowania do wyświetlania na urządzeniach mobilnych (21%)

 

Tego rodzaju wady stron WWW powodują, że prawie połowa internautów (44%) postanawia nie korzystać z usług firmy, która ma źle działającą witrynę. Błędy na stronach firmowych doprowadziły 60% przebadanych użytkowników sieci do złości i wywołały u nich frustrację. 40% wyraziło swoja obawę o realizację zamówienia on-line. Dodatkowo, aż 42% konsumentów przyznało, że źle działające strony internetowe zmniejszają prawdopodobieństwo skorzystania z usług firmy w przyszłości.

 

Co ciekawe, większość respondentów (41%) uważa, że błędy tak samo często występują w witrynach dużych firm, jak i małych. Ponad połowa Polaków (54%) podchodzi dziś do błędów bardziej krytycznie niż pięć lat temu. Prawie połowa respondentów (49,5%) zwraca obecnie większą uwagę na poprawność działania strony, a 45% badanych na tempo ładowania stron WWW.

 

Oliver Mauss, CEO firmy 1&1 Internet Ltd.: „Źle działające witryny psują wizerunek firm bez względu na ich wielkość i rodzaj. To jasne, że mając do czynienia z wadliwą lub nieczynną witryną, klienci zwrócą się gdzie indziej. Być może bardziej zaskakujące jest to, w jak dużej mierze nie będą skłonni do powrotu. Mając to na uwadze, firmy muszą zadbać, aby ich witryny były dobrze zaprojektowane, sprawnie funkcjonowały i korzystały z najszybszej i najbardziej niezawodnej infrastruktury hostingowej, do jakiej mają dostęp”.

 

Oferowane przez 1&1 usługi hostingu korzystają z geo-redundancji, aby zwiększyć niezawodność witryn klientów firmy. Wszystkie dane i procesy mają swoje kopie lustrzane i są obsługiwane synchronicznie w różnych ośrodkach przetwarzania danych. W przypadku nieoczekiwanych problemów w jednej lokalizacji, np. wyłączenia prądu lub awarii serwera, wszystkie nadchodzące zadania zostaną przejęte przez inny ośrodek przetwarzania danych – co oznacza maksimum ochrony przed przerwami w pracy. 1&1 przeprowadza aktualizacje i planowe prace konserwacyjne bez zakłócania pracy serwerów – przełączając obsługę pomiędzy dwoma identycznymi platformami. Z tego powodu witryny 1&1 nigdy nie przestają być dostępne z powodu konserwacji platformy hostingowej.

 

Jak wynika z badań międzynarodowych, nie tylko Polacy narzekają na źle działające strony internetowe. Wśród Europejczyków problemy ze stronami WWW mają Hiszpanie – aż 75% z nich narzeka na nieprawidłowe działanie witryn. Pod względem gotowości do rezygnacji z usług firmy z powodu wadliwej lub nieczynnej witryny prowadzą Amerykanie (58%), drugie miejsce zajmują Hiszpanie (39%). Najbardziej gotowym do wybaczenia błędów narodem są Niemcy – zaledwie 16% traktuje taką sytuację jako powód do rezygnacji z usług firmy.

Zobacz więcej na temat: cztery firma POLSKA Niemcy
Czytaj także

Jak stworzyć dobrą, przejrzystą i… działającą stronę internetową?

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2011 18:49
To, że stronę internetową warto mieć, jest oczywiste. – To najlepszy sposów, by pokazać się w Internecie – mówi Rafal Madycki z frmy Microsoft. - Dziś dostępne są na rynku sposoby na to, by nawet laik był w stanie stworzyć swój własny zakątek w sieci.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Po pierwsze szybkość, po drugie satysfakcja

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2012 17:00
- Podążanie za standardami, trendami internetowymi nie jest złe. To dzięki nim użytkownik odwiedzając nowe strony ma szanse nie być zagubionym - podkreśla Piotr Jardanowski.
rozwiń zwiń
Czytaj także

6 zasad prezentacji firmy na stronie WWW

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2012 00:00
Nieważne czy rzecz tyczy się jednoosobowej firmy konsultingowej, czy wielkiego zakładu produkcji monitorów. Kto nie posiada sprawnie działającej witryny WWW - odpada z rynku, zastępowany przez podmioty lepiej rozumiejące nowe reguły biznesowej gry.
rozwiń zwiń