Nowe Technologie

Polacy coraz chętniej kupują tańsze tablety

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2013 12:58
Według badań Gfk Polonia sprzedaż tabletów w pierwszym półroczu 2013 wzrosła o 141,4 proc. Największą popularnością cieszą się urządzenia w cenie nieprzekraczającej 699 PLN. Do końca roku sprzedaż tabletów na polskim rynku zamknie się prawdopodobnie w przedziale od 900 tys. do 1,1 mln sztuk.
iPad Air
iPad AirFoto: materiały prasowe

Szczególnie intensywny ma okazać się IV kwartał 2013, kiedy to na półkach pojawi się wiele nowości w różnych przedziałach cenowych.

Rynek tabletów w Polsce rośnie bardzo szybko – pierwsze półrocze 2013 w stosunku do 2012 to wzrost o 141,4 proc. Dla większości klientów najważniejsza staje się cena. Istotnym kryterium dla wielu osób jest także design urządzeń. Główni producenci zauważając popularność tańszych tabletów oferują coraz więcej urządzeń z niższych kategorii cenowych, mogących skutecznie rywalizować z B/C-brandami. Doskonałym przykładem jest ASUS i wprowadzone w tym roku na polski rynek atrakcyjne cenowo tablety takie jak MeMO PAD HD 7, które oferują doskonały stosunek jakości do ceny, będąc jednocześnie markowymi urządzeniami.

„Choć w Polsce wciąż rośnie popularność tańszych tabletów, coraz większa grupa konsumentów przekonuje się, że warto dołożyć trochę więcej i kupić markowy tablet z lepszą specyfikacją. Popularność atrakcyjnych cenowo modeli ASUSa potwierdzają wyniki sprzedażowe - w pierwszym półroczu 2013 sprzedaliśmy o 275 proc. więcej tabletów niż w analogicznym okresie w 2012. Co więcej, ponad 70 proc. kupionych urządzeń znajduje się w przedziale cenowym 699 – 1199 PLN. ASUS konsekwentnie poszerza ofertę i uzupełnia portfolio tabletów. W tym roku na berlińskich targach IFA zaprezentowaliśmy 6-calowego Fonepada Note 6 oraz 8-calowego MeMO Pada 8” – ocenia Sławomir Stanik, Country Manager ASUS Polska.

Atrakcyjne cenowo tablety zyskują na popularności. Podobnie jak phablety – urządzenia, które łączą funkcjonalność telefonów i tabletów (wspomniany FonePad Note 6 czy też FonePad 7). Eksperci wróżą im spory sukces - dzięki swej innowacyjności i dużej praktyczności mogą już wkrótce uzyskać silną pozycję na rynku urządzeń mobilnych.



autor: Informacja prasowa

Zobacz więcej na temat: badanie sprzedaż tablety
Czytaj także

Tablety zyskują, PC tracą

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2013 09:00
Według prognoz w ciągu najbliższych kilku lat znacznemu przeobrażaniu ulegnie rynek PC. Największą popularnością będą cieszyć się tablety, których udział w rynku już w przyszłym roku ma wynieść 36%. Stopniowo będzie się również kurczył udział tradycyjnych PC oraz notebooków.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Opakowanie to klucz do sukcesu

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2013 15:37
Trwałość, poręczność, wytrzymałość i forma opakowania to kluczowe czynniki wpływające na decyzję o zakupie produktu danej marki – wynika z raportu pt. „Opakuj to. Rola designu w projektowaniu opakowań”.
rozwiń zwiń