Nowe Technologie

Polska krajem laptopów

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2013 13:14
Polska jest jedynym krajem na świecie, w którym każda bez wyjątku aktywność internetowa jest najczęściej realizowana na laptopach – wynika z raportu Ericsson ConsumerLab. Gdy polski konsument przegląda sieć, odbiera maile, robi zakupy internetowe lub gra – zwykle wykorzystuje do tego laptopa.
Polska krajem laptopów
Foto: glowimages.com

Mimo wysokiego nasycenia rynku laptopami, Polacy wciąż deklarują chęć ich zakupu (24% zakup kolejnego urządzenia; 7% kupno po raz pierwszy).

­– Z badań, które przeprowadziliśmy 2 lata temu jasno wynikało, że laptop nie jest urządzeniem mobilnym. W użyciu jest to de facto komputer stacjonarny. Dziś widzimy, że laptopy są w centrum internetowego życia Polaków. W krajach rozwijających się funkcję tą spełniają telefony komórkowe. Kraje rozwinięte stopniowo przechodzą z rozwiniętej stacjonarności w stronę mobilności. Polska jest jedynym krajem w naszym badaniu, który był całkowicie ‘laptopocentryczny’ – powiedział Urban Nyblom, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab.

Smartfony nie dominują. Jeszcze!

Tylko jeden na trzech użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta ze smartfona. To mniej niż w Chinach (46%), Niemczech (48%) czy Szwecji (70%). Już w przyszłym roku wskaźnik w Polsce ma wzrosnąć jednak do 51%. 18% Polaków chce zakupić smartfona po raz pierwszy, a połowa obecnych posiadaczy ma zamiar wymienić smartfona na nowszego w ciągu najbliższego roku. Ericsson przewiduje, że wraz ze wzrostem penetracji smartfonów na rynku, większa liczba użytkowników będzie aktywnie korzystać z serwisów internetowych, a w konsekwencji wzrośnie presja na sieci mobilne operatorów.

Ericsson ConsumerLab

Badania Ericsson ConsumerLab prowadzone są od 1995 roku. Każdego roku badanych jest 100 tysięcy respondentów reprezentatywnych dla ponad miliarda ludzi. W tym roku Ericsson tylko w Polsce wykonał 1500 wywiadów internetowych. Poprzednio badania rynku polskiego były prowadzone przez ConsumerLab m.in. w 2009 i 2011 roku. Ericsson ConsumerLab bada zachowania konsumentów i wartości. Rezultaty badań wykorzysywane są do przygotowania strategicznych rozwiązań dla przyszłości rynku ICT.

  • Penetracja smartfonów w Polsce wynosi 33%, znacznie mniej niż w Szwecji (70%) i Korei Południowej (73%).
  • 80% ‘smartfonowców’ w Polsce to zaawansowani użytkownicy.
  • 91% Polaków dokonało cięć na wydatkach w ostatnim roku – najrzadziej oszczędzano na dostępie do internetu (9%).



autor: Cezary Tchorek-Helm

Zobacz więcej na temat: badanie laptopy raport
Czytaj także

Powszechne kradzieże przez Internet

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2013 13:25
Więcej niż 1 na 10 konsumentów w skali globu co najmniej raz padł ofiarą kradzieży pieniędzy przez Internet. Takie wyniki pokazuje ostatnie badanie* przeprowadzone na zlecenie F-Secure. Wyłania się z niego obraz konsumentów coraz bardziej zaniepokojonych o swoje bezpieczeństwo w sieci.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Niebezpieczne Wi-Fi

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2013 07:09
Aż 96 proc. ankietowanych Amerykanów, którzy korzystają z publicznego transportu, wykonuje swoje czynności służbowe za pośrednictwem ogólnodostępnego w nich Wi-Fi. Jednocześnie, aż jedna piąta respondentów przyznaje, że na swoim tablecie lub smarfonie nie ma hasła zabezpieczającego lub nawet PIN-u – to wnioski z badania firmy GFI Software.
rozwiń zwiń