Nowe Technologie

Kto jest liderem VoIP w Polsce?

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2012 00:00
Najnowszy raport EKE jest jednoznaczny: to firma Aiton Caldwell, która posiada największą bazę klientów VoIP i ma 35,1 proc udziału w całym rynku. Z cytowanego raportu można się dowiedzieć również jaki jest stan polskiego rynku telekomunikacyjnego.
Kto jest liderem VoIP w Polsce?
Foto: Glow Images/East News

 

Wpływy całego rynku usług VoIP w Polsce wyniosły 260 mln zł, odnotowując wzrost na poziomie 6,8 proc. w porównaniu r/r. Wielkość ruchu wygenerowana przez użytkowników usług VoIP świadczonych w sieciach innych operatorów wyniosła ponad 400 mln minut, odnotowując wzrost o 55,9 proc. w porównaniu do 2010 r. Ponad 82,5 proc. stanowiły krajowe połączenia stacjonarne. Rozmowy na numery komórkowe, obejmujące 11,9 proc. wolumenu, odpowiadały za 46,2 proc. przychodów uzyskiwanych z połączeń.

 

„Według danych z raportu użytkownicy VoIP spędzają coraz więcej czasu prowadząc rozmowy telefoniczne przez internet. Jest to dla nas bardzo dobra wiadomość wskazująca, iż klienci doceniają zaletę niskich cen połączeń oraz funkcjonalność usług dodanych. Cieszy nas fakt, że na polskim rynku wyraźnie zaznacza się trend zmiany tradycyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych na rzecz nowoczesnej i tańszej telefonii internetowej.” – mówi Michał Krużycki, Wiceprezes Aiton Caldwell SA.

 


  • Coroczny raport UKE, podsumowujący rynek telekomunikacyjny w Polsce wskazuje, iż Aiton Caldwell SA jest w posiadaniu największej liczby klientów. Spółka zajmuje pozycję lidera z 35,1 proc. udziałem w rynku, będąc największym w Polsce operatorem VoIP świadczącym usługi poprzez sieć innego operatora. W kontekście udziału w przychodach rynku, Aiton Caldwell uplasował się na drugim miejscu zdobywając 11,1 proc. wpływów.


Udział w rynku według liczby użytkowników oraz wielkości przychodów wśród operatorów VoIP świadczących usługi w sieci innych operatorów. [Źródło: UKE]


  • Z usług VoIP świadczonych z wykorzystaniem sieci dostępowych innych operatorów w 2011 roku korzystało ok. 0,37 mln użytkowników, generując przychody na poziomie ok. 80 mln zł.

 

Pełen raport dostępny jest na stronie https:\/\/www.uke.gov.pl.



Zobacz więcej na temat: POLSKA firma internet
Czytaj także

Jak odbieramy Freeconet - raport

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2012 00:00
Telefonia internetowa przestaje być domeną młodych ludzi. Z raportu FreecoNet, lidera VoIP posiadającego około 40 proc. udziału w krajowym rynku telefonii internetowej wynika, iż statystyczny użytkownik platformy to osoba w wieku 31-50 lat, mieszkająca w dużym mieście. Jest pracownikiem umysłowym, o FreecoNet dowiedział się od znajomych, a do korzystania z usługi skusiły go niskie ceny i pozytywne opinie innych użytkowników.
rozwiń zwiń