Nowe Technologie

Huawei zbuduje sieć terminali bankowych

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2013 10:00
Już niedługo w Polsce będzie tak jak w Chinach: na ulicach miast zobaczymy kioski będące wirtualnymi oddziałami banków. Nowa technologia Huawei to wirtualny terminal z dostępem do wszystkich usług bankowych. Być może jest to krok do uwolnienia atrakcyjnych lokali w centrach miast, gdzie obecnie życie zamiera po zamknięciu klasycznych oddziałów banków.
Huawei eSpace VTM
Huawei eSpace VTM

 

Największy bank Państwa Środka – Bank of China, obecny przez swoja filię w Warszawie – wprowadził 30 takich maszyn w zeszłym roku. I złożył zamówienie na kolejnych 20. W RPA i Hong Kongu trwają testy urządzeń.  Ma to przynieść oszczędność dla tych instytucji, a klientom, nawet z małych miejscowości, zagwarantować dostęp do wszelkich usług bankowych 24 godziny na dobę.

 – Kolejnym państwem będzie prawdopodobnie Polska. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z trzema bankami i tego typu maszyny mogą się pojawić w naszym kraju już w tym roku – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Marcin Gic z firmy Huawei.

Huawei eSpace VTM

eSpace Virtual Teller Machine (VTM) – wirtualny terminal wykorzystujący najnowocześniejsze rozwiązania ICT zapewnia bezpieczne, wygodne i profesjonalne usługi dla klientów, łagodzi obciążenia punktów obsługi oraz pomaga zredukować koszty nawet o ponad 70%.

Dzięki Huawei eSpace VTM klienci mogą przeprowadzić wirtualne spotkanie z przedstawicielem banku czy firmy ubezpieczeniowej tak, jakby byli obsługiwani przez pracownika w fizycznym oddziale. Dzięki VTM można wykonać praktycznie każdą operację, a dzięki możliwości integracji z bankomatem lub wpłatomatem VTM może realizować wszystkie obecnie obsługiwane transakcje i operacje.

Rozwiązanie to umożliwia redukcję kosztów operacyjnych związanych z prowadzeniem oddziału banku o nawet 70%, jednocześnie zapewniając obsługę klientów przez cała dobę i oferując możliwość rozszerzenia sieci oddziałów o nowe obszary bez konieczności otwierania fizycznych, kosztownych filii instytucji.

 – Maszyna VTM jest w stanie zrealizować wszystkie procesy, które oferują oddziały bankowe: wypełnianie dokumentów, doradztwo dla klienta, drukowanie karty kredytowej, wydawanie kart bankowych, podpis elektroniczny – wymienia Marcin Gic.

Za jej pomocą klient może komunikować się z doradcą, którym jest jeden z pracowników instytucji. Rozmowa toczy się za pomocą Video Contact Center w jakości HD.

Ludzie w oddziale zostaną?

Wykorzystanie wirtualnego oddziału nie ma za zadanie zastąpienia dotychczasowych placówek bankowych, a jedynie rozszerzenie dostępu do usług.

 – Nie widzę tutaj zagrożenia dla osób pracujących w bankach. Może się wydarzyć, że część pracowników zostanie przesuniętych do Video Contact Center. Jednak jest to raczej szansa dla banków, żeby rozwijać swoją sieć sprzedaży w małych miejscowościach, gdzie do tej pory nie było opłacalne otwieranie nowych oddziałów – uważa Marcin Gic.

 



autor: Cezary Tchorek-Helm