Nowe Technologie

E-faktura - element odpowiedzialnego biznesu

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2013 01:04
Przedsiębiorstwa, które decydują się na wdrożenie idei społecznej odpowiedzialności w swojej działalności, wprowadzają odpowiednie rozwiązania umożliwiające realizację tego celu. Jednym z nich jest system fakturowania elektronicznego.
E-faktura - element odpowiedzialnego biznesu

Odpowiedzią biznesu na wyzwania stawiane przez zrównoważony rozwój jest społeczna odpowiedzialność biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility, w skr. CSR). Jest to idea, zgodnie z którą przedsiębiorstwa są odpowiedzialne za swój wpływ na środowisko: przyrodę, rynek, miejsce pracy i szeroko pojęte społeczeństwo. Według raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2012” opracowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu coraz więcej polskich firm świadomych jest tego, jak ważny jest ich wkład w stabilny rozwój gospodarczo-społeczny i funkcjonowanie w zrównoważonej gospodarce za 20, 30, 40 lat.

  • Pojęcie odpowiedzialny biznes kojarzy się zwykle z działalnością charytatywną czy sponsoringiem, tymczasem zakres działań realizujących tę ideę jest znacznie szerszy. Przedsiębiorstwa szukają narzędzi i rozwiązań, które umożliwią im wdrażanie koncepcji biznesu odpowiedzialnego społecznie w każdym obszarze swojej działalności. Wprowadzają m.in. innowacyjne ulepszenia, które pozwalają na stworzenie optymalnych warunków pracy swoim pracownikom i zapewnienie jak najwyższej jakości swoich produktów. Dbają o wiarygodność i rzetelność w partnerstwie biznesowym i angażują się w życie lokalnej społeczności. W ramach efektywnych działań na rzecz ochrony zasobów naturalnych wdrażają rozwiązania proekologiczne, których celem jest minimalizacja zanieczyszczeń, hałasu, poboru wody, papieru, zużycia paliwa czy energii elektrycznej, nie tylko do procesu produkcyjnego, ale też innych obszarów funkcjonowania (jak np. biuro). Jednym z nich jest system fakturowania elektronicznego.

Wprowadzenie systemu elektronicznego generowania i wysyłania e-faktur przynosi wiele korzyści przedsiębiorcom, którzy zdecydowali się realizować założenia odpowiedzialnego biznesu. Faktury elektroniczne generuje się prosto, szybko i bez zużycia papieru. Nasi klienci biznesowi mogą dokonać wyboru między fakturą elektroniczną a papierową. Tym samym dajemy im możliwość realnego wpływu na ochronę środowiska i wpisanie się w idee CSR – mówi Ewa Kołodziej, Product Manager w Obszarze Biznesowym Korespondencja Masowa Unizeto Technologies.

Wdrożenie systemu fakturowania elektronicznego może odbyć się w dowolnym okresie istnienia przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego, czy ma już ono wypracowaną odpowiednią pozycję na rynku i zgromadziło na tyle duży budżet, że zaangażowanie się w działania CSR-owe nie będą obciążeniem, czy dopiero rozpoczyna działalność i od początku chce działać odpowiedzialnie. Oczywiście im szybciej firma uświadomi sobie, jak wiele od niej zależy, jeśli chodzi o środowisko i gospodarkę, tym lepiej.



autor: Materiały prasowe

Zobacz więcej na temat: biznes e-faktura firma
Czytaj także

Dlaczego nie warto bać się e-faktur?

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2013 00:00
Już od przeszło 8 lat polscy przedsiębiorcy mogą wystawiać faktury elektroniczne. Jednak mimo oszczędności czasu i pieniędzy, na jakie pozwala to rozwiązanie, wciąż miażdżącą przewagę stanowią papierowe dokumenty. Dlaczego tak się dzieje?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polskie firmy zmienią model biznesowy

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2013 09:59
Niskie koszty pracy już nie wystarczą, by efektywnie konkurować na lokalnym i europejskim rynku. Świadomość tego ma coraz więcej polskich firm, które należą do najbardziej ekspansywnych i najlepiej zinformatyzowanych w Europie Centralnej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polski biznes nie jest innowacyjny

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2013 04:28
Niedostateczna wiedza o możliwościach inwestowania i brak zaufania między firmami to główne przeszkody na drodze do innowacyjności polskich firm – ocenia Kamil Wyszkowski, dyrektor Programu Narodów Zjednoczonych ds. rozwoju. Polscy przedsiębiorcy wciąż nie dostrzegają szans inwestycyjnych w takich miejscach, jak np. Irak, Myanmar (Birma), Sudan Południowy czy Somalia.
rozwiń zwiń