Nowe Technologie

Interes korporacji, interesem narodu?

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2013 21:43
Program „Twoja firma, Twoja szansa na sukces” dowodzi, że można pogodzić interes korporacji z korzyściami dla zwykłych, często małych przedsiębiorców.
siedziba Microsoftu
siedziba Microsoftu

Program „Twoja firma, Twoja Szansa na sukces” to międzynarodowa inicjatywa Microsoft uruchomiona w 2010 r., mająca na celu udzielenie wsparcia biznesowego i technologicznego dla firm tworzących oprogramowanie. Ideą programu jest zwiększenie innowacyjności i konkurencyjności lokalnych producentów oprogramowania dzięki adopcji najnowszych technologii informatycznych.

Powiedzmy sobie szczerze – Microsoft nie do końca działa pro publico bono. Microsoft ma tu wiele do zyskania - wypromowanie nie tylko nowego systemu, ale całego środowiska, popularnie zwanego ekosystemem. Powiązanie możliwości jakie daje system Windows 8 działający na klasycznych komputerach, tabletach i Windows Phone 8  na smartfonach z chmurą obliczeniową (Azure) pozwala na tworzenie bardzo funkcjonalnych rozwiązań, które mogą poprawić efektywność i zwiększyć przewagę konkurencyjną firm które z nich skorzystają. Dobrze że dzieje się to z korzyścią dla wszystkich stron. Potwierdzeniem są produkty usługi zaprezentowane, przez firmy biorące udział w konkursie.

Duże zainteresowanie, interesujące rozwiązania

W trzeciej edycji programu „Twoja firma, Twoja szansa na sukces” udział wzięło 107 firm
z Polski. W sumie zaprezentowanych zostało 65 rozwiązań dedykowanych na platformę Windows 8, Windows Phone 8 i Azure.

W pierwszym etapie uczestnicy mieli za zadanie przedstawić swoje pomysły
na oprogramowanie, natomiast w drugim zakwalifikowane projekty miały zostać przekształcone w działające aplikacje. W czasie procesu tworzenia, uczestnicy otrzymali od Microsoft m.in. bezpłatne, profesjonalne wsparcie technologiczne, a także możliwość wzięcia udziału w różnego rodzaju szkoleniach. Do ścisłego finału jury zakwalifikowało 10 rozwiązań.

W kategorii Aplikacja Biznesowa zwycięzcą została firma eLeader z aplikacją „Mobile Visit” zapewniającą kompleksową obsługę mobilnych przedstawicieli handlowych. Wyróżnienie otrzymała firma MP Electronics za aplikację „Karta pacjenta”.

W ścisłym finale zmagań o otrzymanie tytułu najlepszej aplikacji biznesowej znalazły się także: firma Soneta z aplikacją biznesową „enova365 – Kadry i Płace”, firma Cognitum z systemem „Ontorion”oraz First Bump z oprogramowaniem wspierającym pracę mobilnych handlowców.

Specjalną nagrodę jury otrzymała firma Cognitum za wkład know-how w tworzony system „Ontorion”.

W kategorii Aplikacja Konsumencka wygrała firma Legimi, która do konkursu zgłosiła aplikację „eBooki bez limitu”. Poza tytułem Grand Prix jury przyznało wyróżnienie dla gry przeznaczonej na urządzenia mobilne „Pipeball” firmy Mobitouch.

Do finału zmagań na najlepszą aplikację konsumencką dostała się także firma InventCore
z projektem „Deligic”, KxSolution z aplikacją „Gdzie jest dziecko” oraz firma Travelplanet
z autorską aplikacja do zakupu wycieczek.

Dla uczestników była to szansa na zaprezentowanie swojego rozwiązania, wysłuchanie krytyki, znalezienie inwestora. Interes Micosoftu idzie, zatem w parze z interesem twórców rozwiązań, jak również firm, które będą użytkownikami ich rozwiązań.

Wbrew pozorom nie jest to częsta praktyka korporacji

Apple przyzwyczaił nas do stałej obecności w większości hollywodzkich produkcji, zaś Google widzi najlepszą pomoc dla biznesu w postaci ogłoszeń drobnych, czyli ad-sense. Komputery z Cupertino są „fajne” i fajnie się z nich korzysta - dają możliwość komunikacji i pracy nad dokumentami. Google ma chrome OS, Androida i pakiet darmowy pakiet biurowy. Jednakże to jedynie niezbędne wyposażenie, podobnie jak prąd w gniazdku. Gniazdko może być ładne lub brzydkie to kwestia gustu. Samo w sobie nie jest produktywne.

Zyski w biznesie daje przewaga, która wynika z ograniczenia kosztów miedzy innymi dzięki możliwości pracy zdalnej wykonywanej przy pomocy różnych urządzeń i w dowolnym miejscu. Na dziś Microsoft ma najbardziej spójną propozycję i dobrze, że promuje ją z korzyścią dla innych.



autor: Robert Kamiński

Zobacz więcej na temat: biznes firma microsoft
Czytaj także

Polskie firmy zmienią model biznesowy

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2013 09:59
Niskie koszty pracy już nie wystarczą, by efektywnie konkurować na lokalnym i europejskim rynku. Świadomość tego ma coraz więcej polskich firm, które należą do najbardziej ekspansywnych i najlepiej zinformatyzowanych w Europie Centralnej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polski biznes nie jest innowacyjny

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2013 04:28
Niedostateczna wiedza o możliwościach inwestowania i brak zaufania między firmami to główne przeszkody na drodze do innowacyjności polskich firm – ocenia Kamil Wyszkowski, dyrektor Programu Narodów Zjednoczonych ds. rozwoju. Polscy przedsiębiorcy wciąż nie dostrzegają szans inwestycyjnych w takich miejscach, jak np. Irak, Myanmar (Birma), Sudan Południowy czy Somalia.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czas na ekspansję polskich firm

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2013 20:16
Na EFNI w Sopocie dużo się mówi o wychodzeniu z kryzysu, o wzmacnianiu gospodarki, o ekspansji. Na pewno mamy się czym pochwalić, np. Ursus dostarczy do Etiopii 3000 ciągników za 90 mln dol., a Pesa sprzeda 9 pociągów niemieckiemu przewoźnikowi.
rozwiń zwiń