Rynek mediów w ostatnich latach przeżywa rewolucję technologiczną. Cyfrowa telewizja, internet, media społecznościowe, smartfony, tablety - te urządzenia i platformy zmieniają sposób, w jaki korzystamy z radia i telewizji. Stacje, które nie dostosują się do nowych wyzwań przegrają w wyścigu o słuchaczy i widzów.
Polskie radio jest liderem wprowadzania nowoczesnych technologii w mediach w Polsce. Już niedługo, bo w maju uruchomimy nadawanie programów Polskiego Radia w cyfrowej technologii DAB+. Z czasem zasięg cyfrowego radia, które dostarcza dźwięk z jakością płyty kompaktowej będzie dostępny dla większości mieszkańców Polski.
Programów Polskiego Radia można słuchać nie tylko przez "zwykłe", analogowe odbiorniki, ale także przez internet czy w telefonach komórkowych. Dzięki nowoczesnym technologiom użytkownicy internetu i smartfonów mają dostęp do 100 kanałów radia internetowego na platformie moje.polskieradio.pl. Kanały te prezentują unikatowe, archiwalne audycje, których nigdzie indziej posłuchać nie można.
W piątek 24.02 w siedzibie Polskiego Radia specjaliści od nowych technologii z Europejskiej Unii Nadawców, Telewizji Polskiej S.A. i Polskiego Radia będą dyskutować nad wyzwaniami, jakie mediom publicznym stawia gwałtownych rozwój technologii.
Jednym z prelegentów będzie Lieven Vermaele, dyrektor do spraw techniki i rozwoju EBU, organizacji zrzeszającej nadawców publicznych radiowych i telewizyjnych z całej Europy. Przedstawi on możliwości, jakie przed mediami publicznymi otwierają nowoczesne technologie. Ale także zmiany, jakie następują w sposobie korzystania z mediów i konsekwencje z tego wynikające.
Zobacz prezentację Lievena Vermaele »
Tu znajdziesz program konferencji i informacje o prelegentach