Trójka
Gabriela Skonieczna
22.06.2013
Memy - po prostu musisz przesłać je dalej
- Zaraźliwe są te pełne humoru, stąd popularność demotywatorów, a także te związane z seksem, bo bliskie jest to ludzkiej naturze - wyjaśnia profesor Kazimierz Krzysztofek, socjolog mediów z SWPS.
Glow Images/East News
Posłuchaj
-
Memy, po prostu musisz przesłać je dalej (Cyber Trójka)
Czytaj także
Zalany wodą Stadion Narodowy z podpisem "Basen Narodowy", albo zdjęcie popularnego telewizyjnego wróżbity z dopisaną, zmyśloną poradą. Memy internetowe, według socjologów są nośnikiem kulturowej informacji. Przekaz może być błahy, albo ważny, krytyczny albo pochwalny. Dobrze jeśli jest dowcipny. A przede wszystkim - musi być chętnie powielany i przekształcany. Właśnie ta popularność, jest nieodzownym przymiotem memów.
- Wiele firm chciałoby mieć tak dobry marketing szeptany, taką popularność jak niektóre memy - ocenia Bartłomiej Dramczyk z miesięcznika "Chip". Doskonałym przykładem niezwykłej popularności memów jest Ninja cat, przerabiane zdjęcia jego były wyświetlane choć raz na każdym komputerze na świecie. Doskonale na popularności memów wpływa prośba o ich dalsze nierozprzestrzenianie. Boleśnie przekonała się o tym Beyonce, której manager poprosił portale o usunięcie zdjęć z koncertu na których artystka wyglądała niekorzystnie. W ciągu kilku godzin stały się one przebojem internetu.
O tym prężnym sieciowym zjawisku mówiliśmy w "Cyber Trójce". W programie Damian Kwiek opowiadał także o spekulacjach na temat wejścia serwisu Amazon do Polski.
"Cyber Trójka" w każdy piątek o godzinie 18.10. Zapraszamy!