PAP
migrator migrator
18.05.2010
Żebracy wykorzystują ludzką wrażliwość. "Nie dawaj"
Żebracy bezwzględnie wykorzystują ludzką wrażliwość po tragedii smoleńskiej, manipulując naszymi uczuciami. Nie dawajmy im pieniędzy - przestrzegają eksperci, którzy inicjują właśnie kampanię społeczną przekonującą do "niedawania".
"Wielokrotnie próbowaliśmy wręczać żebrakom ulotki z namiarami na jadłodajnie, schroniska czy noclegownie, ale oni odwracają się na pięcie i mówią, że znają te adresy. Dlatego jedynym wyjściem jest uświadamianie mieszkańców, by po prostu nie dawali pieniędzy" - powiedziała gazecie "Metro" Beata Pierzchała, dyrektorka Centrum Informacji i Rozwoju Społecznego, działającego przy wrocławskim magistracie.
We Wrocławiu mają się pojawić billboardy i plakaty z hasłem "Dając pieniądze, nie pomagasz", a specjalne ulotki zachęcające do "niedawania" już są rozdawane na wrocławskich ulicach. Ulotki mają wręczać swym klientom razem z rachunkami także wrocławscy restauratorzy.
W zeszłym roku władze Wrocławia prowadziły podobną akcję. Wtedy restauratorzy ocenili, że żebraków niepokojących gości ubyło, ale na krótko. Podobnie interweniowały też Poznań, Kraków, Gorzów Wielkopolski, Szczecin czy Warszawa.
to, PAP