Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Izabela Zabłocka 06.05.2015

Debaty wyborcze. Czy wpływają na głosy młodych?

Za nami debata telewizyjna bez udziału urzędującego prezydenta. Na ile takie spotkanie kandydatów jest czynnikiem pomagającym młodym osobom zdecydować o wyborze - zastanawiali się goście audycji "Puls Trójki”.
Dziesięciu kandydatów na prezydenta studiu TVPDziesięciu kandydatów na prezydenta studiu TVP PAP/Paweł Supernak
Posłuchaj
  • Młodzi na polskiej mapie wyborczej (Trójka/Puls Trójki)
Czytaj także

Debata prezydencka. Wielkie starcie kandydatów >>>

Według badania przeprowadzonego przez CBOS, tylko 13-14% ankietowanych młodych ludzi przyznaje, że polityka ich interesuje lub interesuje bardzo.

Dominik Owczarek - analityk z Instytutu Spraw Publicznych - uważa, że to właśnie dlatego, debata nie miała dla nich specjalnego znaczenia.

Socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego dr Adam Gendźwiłł także powątpiewa w sens starcia telewizyjnego w takiej formie. Jego zdaniem, "za dużo osób chciało powiedzieć na temat zbyt wielu kwestii”.

Goście "Pulsu Trójki” zwrócili uwagę na to, że wśród młodych ludzi regularnie spada frekwencja wyborcza. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych wyborach prezydenckich też nie będzie duża. Jaki jest tego powód i jaki jest stosunek młodego pokolenia do polityki? Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

Wybory prezydenckie 2015 - serwis specjalny >>>

***

Tytuł audycji: Puls Trójki

Prowadził: Marcin Zaborski

Goście: Dominik Owczarek (analityk z Instytutu Spraw Publicznych) i dr Adam Gendźwiłł (Socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego)

Godzina emisji: 17.45

iz/mp