- Obecnie jesteśmy w trakcie pracy nad samolotem Bombardier CRJ-900. Do jego malowania zatrudnionych jest 11 lakierników oraz 5-osobowy personel wspomagający. Tak wygląda zmiana dzienna. Na nocnej mamy pięciu lakierników i dwie osoby wspomagające - tłumaczył Marcin Wesołowski.
Embraer - najładniejszy samolot świata?
W rozmowie z Janem Niebudkiem inżynier opisał wszystkie etapy procesu malowania samolotu. - Najpierw trzeba usunąć starą farbę, a malowanie zaczynamy tak naprawdę trzeciego lub czwartego dnia. Każda farba ma instrukcje, w jaki sposób ma być używana i nakładana - wyjaśniał Marek Wesołowski.
Jak twierdził ekspert, kolorowa farba na samolocie to nie tylko ozdoba, ale także ochrona przed nagłymi zmianami temperatury oraz wpływami środowiska. A czy malującym samoloty zdarza się czasem przeklinać ekstrawaganckie pomysły projektantów malowideł na lotniczej karoserii - tego dowiecie się słuchając nagrania całej rozmowy.