Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Tomasz Owsiński 17.05.2013

VEVO wchodzi do Polski. Teledyski w internecie

Gwarantują wysoką jakość - zarówno dźwięku jak i obrazu. VEVO to jeden z największych na świecie serwisów, oferujących możliwość oglądania teledysków.
VEVO wchodzi do Polski. Teledyski w interneciescreen/vevo.com
Posłuchaj
  • Nic Jones, wiceprezes VEVO : Polacy uwielbiają muzykę. Od lat współpracujemy z Youtube, stąd wiemy, że w Polsce jest mnóstwo ludzi, którzy chcą oglądać teledyski. No i kolejny powód jest taki, że w Polsce jest dość mocny, lokalny rynek muzyczny
Czytaj także

Polska jest dwunastym krajem na świecie, a siódmym w Europie, do którego zawitał. W pierwszej kolejności z serwisu korzystali Brytyjczycy i Irlandczycy. Potem dołączyli do nich Francuzi, Włosi, Hiszpanie i Holendrzy. Wiceprezes VEVO Nic Jones powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej, że teraz przyszedł czas Polskę. - Polacy uwielbiają muzykę. Od lat współpracujemy z Youtube, stąd wiemy, że w Polsce jest mnóstwo ludzi, którzy chcą oglądać teledyski. No i kolejny powód jest taki, że w Polsce jest dość mocny, lokalny rynek muzyczny" - mówił Jones.
Wejście do Polski VEVO nie oznacza zakończenia współpracy z Youtube. Nic Jones powiedział, że celem jego serwisu jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców.
Nic Jones twierdzi, że mogą pojawiać się nowi artyści, którzy jeszcze nie współpracują z VEVO. Wierzy jednak, że w bazie danych serwisu jest 90 procent wszystkich klipów, które powstały w krajach, gdzie serwis jest dostępny. Cały czas podpisywane są umowy z kolejnymi wytwórniami.
Na początku VEVO w Polsce chce się skupić na udostępnieniu polskich teledysków. Prezes Jones nie wyklucza przygotowywania z czasem specjalnych programów na potrzeby polskich odbiorców. - Nasz model biznesowy jest mocno zakotwiczony na lokalnym rynku. Na początku chcę się skupić na tym, żeby to serwis dobrze działał i w bazie byli wszyscy wykonawcy. Jeśli to zakończy się sukcesem to pomyślimy o inwestowaniu w dodatkowe rzeczy. To pewnie jednak zabierze trochę czasu - powiedział.
Takie programy są na zagranicznych serwisach VEVO. To na przykład The Comment Show - program satyryczny komentujący bieżące wydarzenia muzyczne, czy Hot This Week - zachęcający do oglądania nowości teledyskowych.
Tylko w zeszłym roku teledyski na VEVO obejrzano 4 miliardy razy.

Zobacz gelerię: dzień na zdjęciach >>>

IAR, to