Do wydania jest łącznie 20 mld zł z kończącej się już unijnej perspektywy budżetowej na lata 2007-2013.
- Nasze inwestycje oznaczają przede wszystkim podniesienie jakości i bezpieczeństwa usług - mówi Beata Czemerajda z PKP Intercity. Do końca 2015 roku blisko 70 procent taboru będą stanowiły nowe bądź zmodernizowane składy.
Tymczasem jeszcze większe pieniądze z Unii Europejskiej ma do dyspozycji zarządca infrastruktury kolejowej PKP PLK, który w tym roku planuje wydać 5 mld zł, a w przyszłym 9 mld zł. Dla pasażerów oznacza to kumulacje utrudnień, bo zamkniętych zostanie blisko 3 tysiące kilometrów torów na trasach Warszawa - Gdańsk, Wrocław - Poznań i Kraków - Rzeszów.
Te prace jednak pozwolą pociągom osiągnąć prędkość 160 km na godzinę na modernizowanych odcinkach, a na Centralnej Magistrali Kolejowej (linia łącząca Grodzisk Mazowiecki z Zawierciem na Śląsku) nawet 200 km na godzinę. - W grudniu 2014 roku pojedzie tam pociąg Pendolino - powiedział Mirosław Siemieniec z PLK.
25 listopada kolejarze obchodzą swoje święto. W tym dniu Kościół katolicki wspomina św. Katarzynę Aleksandryjską, która jest między innymi patronką kolejarzy.
to