Zbigniew Czerwiński dodaje, że ważne jest to, by książki, które historię, jako naukę posuwają naprzód, były uzupełniane przez publikacje popularnonaukowe, które w przystępny sposób przybliżają wiedzę czytelnikom. - Mnie się zaś wydaje, że jesteśmy w niebezpiecznym momencie, w który tylko popularyzatorzy kształtują świadomość historyczną polskiego społeczeństwa - uważa prof. Tomasz Szarota, historyk.
Profesor wyjaśnia, że pomiędzy popularyzatorami a badaczami historii jest przepaść. Historyk dodaje, że dzieła popularyzatorskie często nie są popularyzowaniem polskiej historiografii. - Obserwujemy zalew prac popularyzujących historię. Poziom pod tym względem się obniżył, bo dla odbiorców książki historycznej to pożywienie jest w zupełności wystarczające - mówi prof. Szarota
Na 23. Targach Książki Historycznej było 220 wystawców, w tym ponad 20 z zagranicy i 48 muzealnych. W czasie targów można było kupić ok. 8-10 tys. publikacji o tematyce historycznej. W czasie czterech dni trwania targów, imprezę odwiedziło ok. 20 tys. osób.
Radiowa Jedynka była patronem medialnym Targów Książki Historycznej.
***
Tytuł audycji: Naukowy zawrót głowy
Prowadziła: Katarzyna Jankowska
Goście: prof. Tomasz Szarota, historyk oraz Zbigniew Czerwiński, dyrektor Wydawnictwa Bellona
Data emisji: 3.12.2014
Godzina emisji: 21.37
(sm/ag)