Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Sylwia Mróz 06.12.2014

Pierwsze 10 sekund. Jak zrobić najlepsze wrażenie?

Reklamy kreują wizerunek ładnych ludzi: szczupłych, zgrabnych, wysportowanych. - To nie znaczy, że tacy jesteśmy, ale tacy chcielibyśmy być - mówi Marcin Kalkhoff, specjalista od analizy potencjału marek.
Schludny wygląd dowodzi, że panujesz nad sytuacją, spokojny pewny ton głosu - kompetencji. W kształtowaniu pozytywnego pierwszego wrażenia liczą się zmysły wzroku, słuchu i węchuSchludny wygląd dowodzi, że panujesz nad sytuacją, spokojny pewny ton głosu - kompetencji. W kształtowaniu pozytywnego pierwszego wrażenia liczą się zmysły wzroku, słuchu i węchuEast News/Glow Images

Mechanizm wywierania pierwszego wrażenia to proces trwający zaledwie 10 sekund. Podświadomość analizuje i ocenia wrażenia uzyskane głównie za pomocą zmysłu: wzroku, słuchu oraz węchu. Jeśli nie zaciekawimy naszym wyglądem, nie przekonamy tonem głosu, pracę dostanie ktoś inny, a na randkę pójdzie ta osoba, która wygląda jak gwiazda filmowa. Psycholog biznesu Dariusz Duma wyjaśnia, że nie chodzi tu o przesadę lecz wiarygodność. - Pierwszym wrażeniem jesteśmy w stanie zrujnować to, co chcemy powiedzieć - tłumaczy.

Marcin Kalkhoff, strateg marketingowy uważa, że największą siłę ma przekaz wizualny. - Naturalnie wolimy oglądać ludzi ładnych, bo sprawia to większą przyjemność. Idealnie jest, gdy dana osoba łączy pozytywne cechy fizyczne i psychiczne - wyjaśnia. Kiedy komuś nie dostaje urody, brak ten kompensujemy uwypuklaniem jego talentów bądź pozytywnych cech charakteru. To też ważna wskazówka dla każdego, kto świadomie kreuje swój wizerunek.
***

Tytuł audycji: Problem z głowy

Prowadził: Artur Wolski

Goście: Dariusz Duma, psycholog biznesu oraz Marcin Kalkhoff, strateg marketingowy, specjalista od analizy potencjału marek oraz ich relacji z konsumentami

Materiał dźwiękowy przyggotowała: Agnieszka Ciecierska

Data emisji: 5.12.2014
Godzina emisji: 21.14
(sm/asz)