Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Piotr Grabka 15.12.2015

Przewaga prezentów kupionych przez internet

- Zdarzają się konsumenci, którzy oddają prezenty lub je wymieniają, bo co zrobić np. z piątą parą tych samych kaloszy? Wszystko zależy od tego, gdzie kupował nasz św. Mikołaj - mówi Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Posłuchaj
  • Agnieszka Majchrzak z UOKiK o zwracaniu nietrafionych prezentów świątecznych (Cztery pory roku/Jedynka)
Czytaj także

Jak dodaje urzędniczka, więcej praw mają konsumenci internetowi. - Zakupy w sieci to trochę kupowanie worka w worku. Nigdy nie wiemy, co z tego worka wyskoczy. Jeżeli idziemy do sklepu stacjonarnego, to możemy obejrzeć towar. Natomiast w internecie takiej możliwości nie ma. Dlatego w przeciwieństwie do zakupów w sklepach stacjonarnych możemy zrezygnować z takiego zakupu. Mamy na to 14 dni od momentu odbioru przesyłki - tłumaczy gość "Czterech pór roku".

Czytaj także

radio mikrofon święta 1200 flickr.jpg
Rusza cyfrowe Radio Gwiazdka

W przypadku sklepów stacjonarnych, jak informuje Agnieszka Majchrzak, wszystko zależy natomiast od dobrej woli sprzedawcy. - Jeżeli nie wiemy, czy osobie obdarowanej spodoba się nasz prezent, zapytajmy sprzedawcy, czy będzie można oddać taką rzecz lub wymienić ją na inną – radzi przedstawicielka UOKiK.

Jak jeszcze dodatkowo można zabepieczyć się w sklepie na ewentualność zwrotu, dowiesz się z nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzą: Roman Czejarek

Gość: Agnieszka Majchrzak (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 15.12.2015

Godzina emisji: 9.22

pg/gs