Jak dodaje urzędniczka, więcej praw mają konsumenci internetowi. - Zakupy w sieci to trochę kupowanie worka w worku. Nigdy nie wiemy, co z tego worka wyskoczy. Jeżeli idziemy do sklepu stacjonarnego, to możemy obejrzeć towar. Natomiast w internecie takiej możliwości nie ma. Dlatego w przeciwieństwie do zakupów w sklepach stacjonarnych możemy zrezygnować z takiego zakupu. Mamy na to 14 dni od momentu odbioru przesyłki - tłumaczy gość "Czterech pór roku".
Czytaj także
Rusza cyfrowe Radio Gwiazdka
W przypadku sklepów stacjonarnych, jak informuje Agnieszka Majchrzak, wszystko zależy natomiast od dobrej woli sprzedawcy. - Jeżeli nie wiemy, czy osobie obdarowanej spodoba się nasz prezent, zapytajmy sprzedawcy, czy będzie można oddać taką rzecz lub wymienić ją na inną – radzi przedstawicielka UOKiK.
Jak jeszcze dodatkowo można zabepieczyć się w sklepie na ewentualność zwrotu, dowiesz się z nagrania audycji.
***
Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadzą: Roman Czejarek
Gość: Agnieszka Majchrzak (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Data emisji: 15.12.2015
Godzina emisji: 9.22
pg/gs