Ekspertka UOKiK przestrzegała, jak uchronić się przed nieuczciwymi firmami. - Ważna jest świadomość konsumentów. Jeśli ktoś do nas puka i nie jest to listonosz, to powinna nam się w głowie zapalić czerwona lampka. Powinniśmy zrezygnować z rozmowy i zadzwonić do naszego operatora (telefonicznego, gazowego, elektrowni, sieci telewizyjnej czy internetu) z pytaniem czy rzeczywiście wysłał swoich akwizytorów z nową ofertą - radziła Agnieszka Majchrzak i mocno podkreśliła, że uczciwe oferty obniżki taryf nigdy nie są aktualne tylko w danym dniu.
Urzędniczka przestrzegała przed podawaniem swoich danych osobowych w telefonicznych rozmowach z konsultantami. - Podawanie danych personalnych to nie weryfikacja. Nasz operator wie do kogo dzwoni, ma nasze dane. Można podać numer klienta lub umowy, ale nigdy adres lub PESEL - apelowała.
Co zrobić, gdy już podpiszemy umowę z nieuczciwą firmą, ile mamy czasu na odstąpienie od niej, do kogo się udać po poradę i pomoc, czy możemy działać tylko w swoim imieniu, czy także w imieniu bliskich. O tym w nagraniu audycji.
***
Tytuł audycji: "Cztery pory roku"
Prowadzi: Roman Czejarek
Gość: Agnieszka Majchrzak (Urząd Ochrony Konkurencji i Kosumentów)
Data emisji: 16.01.2017
Godzina emisji: 11.22
ab/pg