Pod lupę wzięto ok. 10 milionów tweetów opublikowanych przez 152 tysięcy polskich użytkowników internetu w okresie od stycznia do grudnia 2012 roku.
Przeprowadzone badanie pokazało, że 70% komentarzy zamieszczonych na Twitterze w 2012 roku miało zabarwienie emocjonalne. Choć większość z nich miała charakter pozytywny (67%), to wpisy zawierające negatywne emocje były najmocniejsze.
- Najbardziej poruszającymi wydarzeniami na Twitterze były wydarzenia sportowe. Wzrost negatywnym emocji było widać podczas występów Polaków na Euro 2012. Jedynym sportowym sukcesem, który miał wyraźny wpływ na ogólne natężenie pozytywnych emocji wyrażanych w komentarzach na Twitterze, był złoty medal dla siatkarzy w lidze światowej – powiedział gość „Czterech pór roku”, fizyk Piotr Tempczyk.
Psycholog Anna Winnicka powiedziała, że w internecie zastawiamy bardzo dużo śladów. - Non stop wpisujemy coś na forum, czy czatujem. Twitter (ang. ćwierkanie) jest ćwierkadełkiem na którym możemy podzielić się naszymi emocjami. Okazało się, że jesteśmy szalenie pozytywnym narodem - dodała.
to