Stowarzyszenie "mali bracia Ubogich" i Polskie Towarzystwo Psychologiczne uruchomiły Telefon Zaufania dla osób starszych. - Seniorzy to grupa bardzo niejednorodna. Stan zdrowia, miejsce w którym żyjemy, a także to, czy potrafimy wykorzystać swój potencjał i na co możemy sobie pozwolić, decyduje o tym, jak sie czujemy - powiedziała Joanna Mielczarek w rozmowie z Romanem Czejarkiem.
Telefon zaufania dla osób starszych prowadzą osoby dojrzałe, z doświadczeniem w pomocy psychologicznej i pracy w telefonach zaufania. - Nasze doświadczenia pokazują, że osobom starszym łatwiej jest się otworzyć, gdy po drugiej stronie słuchawki słyszą głos dojrzały - wyjaśniła w "Czterech porach roku" dyrektor Stowarzyszenia "mali bracia Ubogich".
Piosenki sprzed lat na moje.polskieradio.pl >>>
Telefon (22) 635 09 54 działa od października. Część zainteresowanych dzwoni z pytaniem o możliwości spozytkowania swojej energii i czasu, inni poruszają kwestie osobiste, nawet intymne. - Często telefon wynika z poczucia osamotnienia i pustki, potrzeby podzielenia się, ludzie czasem nawet nie oczekują rozwiązania problemu, ale wysłuchania - mówi gość Jedynki. Część spraw wymaga jednak natychmiastowej interwencji.
Telefon Zaufania dla osób starszych funkcjonuje jako numer stacjonarny, połączenie jest więc płatne zgodnie z taryfami poszczególnych operatorów. W jakich godzinach działa Telefon Zaufania dla osób starszych? Dlaczego organizatorzy przyjęli godzinny limit jednego połączenia? I dlaczego osoby starsze czasem wolą porozmawiać z kimś obcym? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy! Więcej informacji dostępnych jest na stronie malibracia.org.pl.
Do słuchania "Czterech pór roku" zapraszamy 5 listopada w godz. 9.00 - 12.00.
(asz)