Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Agnieszka Szałowska 17.05.2013

Porozmawiajmy. Święto Telefonów Zaufania

- Młodzi ludzie często mają poczucie, że nie mają do kogo zwrócić się ze swoimi problemami, obawiają się reakcji rodziców czy nauczycieli. Dlatego ważne byśmy w tym dniu my dorośli pomyśleli czy powiedzieliśmy dzieciom, że mogą na nas liczyć - przypomina wiceszefowa Fundacji Dzieci Niczyje Monika Sajkowska.
Fragment plakatu informującego o telefonie zaufania 116 111 i stronie www.116111.plFragment plakatu informującego o telefonie zaufania 116 111 i stronie www.116111.plFundacja Dzieci Niczyje
Posłuchaj
  • Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci - relacja Doroty Świerczyńskiej (Popołudnie z Jedynką)
Czytaj także

Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci obchodzony jest 17 maja z inicjatywy Child Helpline International - organizacji, która skupia 173 telefony zaufania ze 142 krajów świata.

- Numer 116 111 funkcjonuje w różnych krajach Unii Europejskiej, a w Polsce działa od 6 listopada 2008 roku. Od początku do chwili obecnej odebraliśmy ponad 560 tys. połączeń i odpisaliśmy na ponad 15 tys. wiadomości przesłanych przez naszą stronę www.11611.pl - wyjaśnia Lucyna Kicińska, koordynator Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Ta linia to pierwszy ogólnopolski całkowicie bezpłatny telefon zaufania dla dzieci i młodzieży. Dostępny jest 7 dni w tygodniu w godzinach 12.00 – 20.00.

Psycholog Anna Samsel, która od kilku lat jest konsultantką tej linii wyjaśnia, że najczęściej młodzi ludzie dzwonią, by porozmawiać o trudnościach w relacjach rodzinnych, rówieśniczych. Zarówno w rozmowie, jak i przesyłając wiadomość można pozostać anonimowym.

Zdarzają się także interwencje. - W rozmowach z dziećmi chodzi o to, by pokazać im, że same mają moc i mogą liczyć na kogoś w środowisku lokalnym. Jeżeli dziecko nie widzi możliwości działania my jesteśmy po to, by zadziałać za nie - wyjaśnia Kicińska.

Gdzie Powstał pierwszy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży? Zapraszamy do wysłuchania całej relacji Doroty Świerczyńskiej!
W sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa w Internecie, dzieci i młodzież mogą się zwrócić do Helpline.org.pl, który pomaga m.in. za pośrednictwem linii 800 100 100 (czynna w dni powszednie, w godzinach 11:00 – 17:00) i strony internetowej www.helpline.org.pl. Potrzebujący mogą się także skontaktować z konsultantami poprzez czat www.helpline.org.pl oraz przesyłając zgłoszenia na e-mail: helpline@helpline.org.pl