Mateusz Puźniak, prezes firmy inwestującej w projekt, wyjaśnia, że centrum będzie poświęcone optymalizacji wytwarzania profili aluminiowych wykorzystywanych w branży motoryzacyjnej, w tym autobusowej, a także w branży lotniczej i kolejowej.
̶ Jest to produkt nie tylko bardzo innowacyjny, ale i ekologiczny, gdyż dzięki ich wykorzystaniu pojazdy są lżejsze, zużywa się na nie mniej surowców oraz energii – mówi prezes.
Co ciekawe, projekt jest budowany w oparciu o polski kapitał, polską myśl techniczną, ale znajdą w nim pracę inżynierowie z Niemiec.
̶ Udało nam się pozyskać zespół inżynierów niemieckich, którzy będą nadzorowali pracę ma początku. Chcemy aby wykształcili oni polskich specjalistów, którzy będą kontynuować ich dzieło – mówi Późniak.
Jak dodaje, początkowo pracę w centrum znajdzie 350 osób, a docelowo – 2 tysiące osób.
Sylwia Zadrożna , jk