Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Jarosław Krawędkowski 29.10.2018

Handel przyszłości, to nie tylko zakupy-on-line

O handlu przyszłości, w którym coraz większe znaczenie będą zyskiwać zakupy on-line oraz sztuczna inteligencja, mówią w radiowej Jedynce Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego CBRE, autora badań o zakupach przyszłości, oraz Paweł Pilarczyk z portalu PCLab.
Posłuchaj
  • O zakupach przyszłości i coraz większej w nich roli internetu i sztucznej inteligencji, mówią goście radiowej Jedynki./Tomasz Matusiak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Czytaj także

Do 2020 r. liczba klientów zakupów on-line wzrośnie o kolejne 11 procent.

Wielki potencjał dla zakupów on-line w Polsce

− Z naszych badań wynika, że Polska ma bardzo duży potencjał w handlu internetowym. Jesteśmy w tyle za USA, ale ich przyrosty są mniejsze niż u nas – bo my startujemy z innego poziomu, mówi gość radiowej Jedynki.

Polacy dostrzegają oszczędność czasu dzięki zakupom on-line

Jak podkreśla, Polacy coraz bardziej cenią oszczędność czasu dzięki zakupom internetowym, dzięki któremu możemy więcej czasu poświęcać sobie, chociażby chodzeniu do teatru czy kina.

I dodaje, że przed nami handel, który nie tylko oszczędzi nam wychodzenia z doku po zakupy.

Lodówka złoży za nas zamówienie, które dojedzie do nas autonomicznym samochodem bez kierowcy

− Wyobraźmy sobie inteligentną lodówkę, która zauważy, że brakuje w nim np. mleka sojowego, złoży w tej sprawie zamówienie, które dojedzie do nas autonomicznym samochodem bez kierowcy. I to jest ta przyszłość za 12-15 lat, mówi Magdalena Frątczak.

Sklepy stacjonarne jednak nie znikną

Te zmiany nie oznaczają jednak, że znikną sklepy stacjonarne. Tyle, że też będą korzystały z nowych technologii.

Jak uważa Paweł Pilarczyk z portalu PCLab, już teraz sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w Chinach do rozpoznawania twarzy konsumentów.

− Na podstawie ich zachowań w sieci, są tworzone ich profile, które wykorzystuje się do reklam, które pojawiają się na półkach w sklepie, gdy ci obok nich przechodzą, mówi Paweł Pilarczyk.

W przyszłości sklepy i galerie będą tylko wystawami, show roomami

Jak dodaje, w związku z tym z czasem sklepy i galerie handlowe zmienią swoje funkcje.

− Staną się miejscem, gdzie produkty możemy fizycznie obejrzeć, ale będziemy je kupować w internecie, gdyż będzie to tańsze i wygodniejsze. Sklepy zmienią się więc w show roomy, gdzie obejrzymy określony towar , ale kupimy go np. przez smartfona, mówi gość radiowej Jedynki.

Tomasz Matusiak