Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio24.pl
Jarosław Krawędkowski 19.07.2020

Google chce walczyć z dezinformacją. Zablokuje reklamowanie teorii "sprzecznych z nauką"

Google poinformował, że zabroni witrynom i aplikacjom korzystającym z technologii reklamowej wyświetlania reklam o "niebezpiecznych treściach" sprzecznych z naukowym podejściem do pandemii koronawirusa.

Jak informuje Reuters, największa wyszukiwarka na świecie zaktualizowała swoją politykę, ponieważ kryzys zdrowotny nadal szaleje w Stanach Zjednoczonych, a giganci reklamy cyfrowej, tacy jak Google i Facebook Inc., otrzymali wezwania, aby zrobić więcej, aby powstrzymać dezinformację.

1200_kobieta_laptop_shutterstock.jpg
Przybywa oszustw w internecie. Jak nie dać się nabrać i nie stracić pieniędzy?

Google zakazuje reklam treści teorii spiskowych dotyczących koronawirusa

Google oświadczył, że zablokowane zostaną reklamy zawierające m.in. takie teorie spiskowe jak: pogląd, że nowy koronawirus został stworzony w chińskim laboratorium jako broń biologiczna, że ​​został stworzony przez założyciela Microsoft Corp Billa Gatesa lub że wirus jest oszustwem.

Google już blokuje reklamy zawierające szkodliwe treści, takie jak „cudowne” leki lub promujące ruch antyszczepionkowy. Zapobiega również wyświetlaniu reklam w treściach wydawcy, które zachęcają do tych tematów.

Nowa polityka Google zabrania również reklamodawcom tworzenia własnych reklam promujących teorie spiskowe dotyczące koronawirusa.

Google zezwala tylko niektórym instytucjom na wyświetlanie reklam dotyczących pandemii koronawirusa, w tym organizacjom rządowym i świadczeniodawcom opieki zdrowotnej, aby zapobiec działaniom takim jak podnoszenie cen materiałów medycznych.

Reuters.com, jk