Dwójka
Michał Mendyk
25.05.2015
Samotność w operze XXI w. Finał Projektu "P"
- "Requiem dla ikony" w poruszający sposób pokazuje samotność Jacqueline Kennedy. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie - recenzowała Ewa Szczecińska operę Katarzyny Głowickiej.
Jak zaznacza kompozytorka Katarzyna Głowicka, w operze "Requiem dla ikony" widać swego rodzaju "dwuznaczność osobowości" Jackie KennedyWikimedia Commons/CC/Toni Frissell
Posłuchaj
-
Ewa Szczeciński recenzuje i podsumowuje Projekt "P" w Operze Narodowej (Wybieram Dwójkę)
Czytaj także
"Requiem dla ikony" to jedno z sześciu dzieł muzyczno-scenicznych stworzonych i wystawionych przez ostatnie trzy lata w ramach Projektu "P" Opery Narodowej. - To był eksperyment. Siłą rzeczy nie wszystko się udało - podkreśliła Ewa Szczecińska.
Jej zdaniem największy sukces stanowiły "Transcryptum" Wojciecha Blecharza (2013) i właśnie "Requiem dla ikony" Katarzyny Głowickiej. Dzieła leżące na dwóch biegunach współczesnej opery. Dzieło Blecharza obyło się bez libretta, śpiewu, a nawet sceny teatralnej. U Głowickiej mamy dosyć tradycyjną muzykę i emocjonalny śpiew.
Ewa Szczecińska zwróciła uwagę, że wszystkie sześć oper Projektu "P" łączy wykorzystanie nowoczesnej elektroniki, która pozwala słuchaczom wniknąć w głąb przedstawionego świata.
***
Gość: Ewa Szczecińska
Prowadzi: Justyna Piernik
Data emisji: 25.05.2015
Godzina emisji: 16.45
Materiał wyemitowany w audycji "Wybieram Dwójkę"
mm/jp