Jednocześnie ponad połowa polskich konsumentów w dalszym ciągu preferuje zakup rozwiązań pudełkowych. Co trzeci badany woli kupować wersje elektroniczne (tzw. ESD) i ściągać program z Internetu na dysk komputera.
Firma Corel, producent oprogramowania multimedialnego, m.in. CorelDraw Graphics Suite, w maju br. zleciła przeprowadzenie badania agencji Toluna na reprezentatywnej grupie 1000 respondentów w Polsce. Celem badania było sprawdzenie zwyczajów konsumentów dotyczących zakupu oprogramowania komputerowego.
Wyniki pokazują, że Polacy w dalszym ciągu preferują zakup oprogramowania pudełkowego.
- 25% respondentów chce je nabyć w fizycznych sklepach, z kolei 30% – w sklepach on-line (podobny wynik jak w przypadku wersji elektronicznych). 4% badanych opowiedziało się za oprogramowaniem w chmurze, a 11% nie ma w tym temacie zdania.
- 88% Polaków stwierdziło również, że chce mieć wybór dotyczący sposobu zakupu oprogramowania. Zapytani o przyczyny, dla których konsumenci nie zdecydowaliby się na subskrypcję i chmurę, 75% badanych odpowiedziało, że nie chce zobowiązywać się do stałych, regularnych opłat.
Inne przyczyny, dla których konsumenci preferują oprogramowanie w wersji pudełkowej, to:
- niechęć do utraty dostępu do plików po zaprzestaniu subskrypcji – 76%;
- chęć posiadania fizycznej kopii oprogramowania – 73%;
- możliwość aktualizacji oprogramowania według własnego uznania – 73%.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w maju 2013 r. przez agencję badawczą Toluna na zlecenie firmy Corel. Reprezentatywna dla populacji próba badawcza liczyła 1000 respondentów. Badanie przeprowadzono metodą ankiety on-line.
autor: Informacja prasowa firmy Corel