Trójka wzmacnia swoja pozycję w udziałach w rynku budując solidną tendencję wzrostową w ogólnej grupie słuchaczy, przyciąga również coraz więcej młodych ludzi oraz poprawia swoje wyniki w dużych miastach.
Porównując kolejne fale badawcze udział w rynku Programu III systematycznie rośnie. W lipcu udział w rynku wynosił 6,3% (fala maj-lipiec 2009), w sierpniu wzrósł do 6,5% (fala czerwiec-sierpień 2009), we wrześniu zanotowano 6,6% (fala lipiec-wrzesień 2009), a obecnie - 6,8% (fala sierpień-październik 2009).
Program III poprawił wyniki również w swojej grupie celowej, wśród słuchaczy pomiędzy 25 a 45 rokiem życia. Obecnie udział w tej grupie wynosi 8,0% (fala sierpień-październik 2009) a rok temu – 7,5% (fala sierpień-październik 2008).
Ponadto Trójka zanotowała wzrost słuchalności w następujących aglomeracjach miejskich:
Aglomeracja Śląska – 8,96% (rok temu – 6,23%) wzrost o 2,73 punktu procentowego
Poznań – 9,44% (rok temu – 7,2%) wzrost o 2,24 punktu procentowego
Trójmiasto – 13,85% (rok temu – 12,66%) wzrost o 1,39 punktu procentowego
Łódź – 10,21% (rok temu – 9,2%) wzrost o 1,01 punktu procentowego
Warszawa – 10,57 % (rok temu – 10,2%) wzrost o 0,37 punktu procentowego
W Szczecinie Trójka wysunęła się na pozycję lidera wśród stacji ogólnopolskich. Udział w rynku Trójki wynosi tu 12,68%, Zetki - 12,58%, a RMFu - 11,2%