Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Hubert Ozimina 03.05.2011

Czwórka dwoi się i troi!

Według najnowszych wyników badań Radio Track SMG/KRC MillwardBrown (styczeń-marzec 2011) w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku CZWÓRKA dwukrotnie zwiększyła swój zasięg oraz prawie trzykrotnie poprawiła swój udział w rynku!

Program Czwarty Polskiego Radia zanotował 137% wzrost udziałów w rynku radiowym w przeciągu ostatniego roku (z 0,19% do 0,45% w grupie 15-75 lat) podwajając liczbę słuchaczy oraz zwiększając zasięg dzienny niemal dwukrotnie (z 0,3% na 0,58% w grupie 15-75 lat).

W przeciągu roku czwórka potroiła również swoją słuchalność w stolicy. Przed 12 miesiącami w Warszawie był to wynik 0,24. Obecnie zaś udział Czwórki w stolicy wynosi już 0,75%.

Czwórka Polskie Radio, dostępna dla odbiorców nie tylko jako tradycyjna stacja radiowa, lecz także jako kanał telewizyjny, monitorowana jest również od lutego 2011 roku przez Nielsen Audience Measurement. Biorąc pod uwagę nowatorski, wielokanałowy charakter projektu „pierwszego radia z wizją” oraz fakt, że stacja dopiero niedawno rozpoczęła nadawanie sygnału TV, wstępne wyniki oglądalności są bardzo obiecujące i potwierdzają potencjał wzrostowy rozgłośni.

/

W opinii Krzysztofa Nożyńskiego - Postbuy Software Managera w Nielsen Audience Measurement bardziej dogłębne analizy i pierwsze realne oceny tego projektu będzie jednak można przeprowadzić wraz z uzyskaniem przez Czwórkę zakładanego docelowo zasięgu technicznego oraz trwalszego zaistnienia w świadomości odbiorców, na co jednak, jak w przypadku każdego nowego projektu medialnego, potrzeba więcej niż jednego miesiąca.